PdF:SZ7MP_PsSP Psychology in practice - Course Information
SZ7MP_PsSP Psychology in practice - seminar
Faculty of EducationSpring 2008
- Extent and Intensity
- 0/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (seminar tutor)
PaedDr. Lucie Zormanová, Ph.D. (seminar tutor)
PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Rudolf Kohoutek, CSc.
Department of Psychology – Faculty of Education
Contact Person: Renata Buganová - Timetable of Seminar Groups
- SZ7MP_PsSP/01: Mon 15:15–16:00 učebna 24, J. Mareš
SZ7MP_PsSP/02: Mon 16:10–16:55 učebna 24, J. Mareš
SZ7MP_PsSP/03: Tue 17:05–17:50 učebna 24, L. Zormanová
SZ7MP_PsSP/04: Tue 18:00–18:45 učebna 24
SZ7MP_PsSP/05: Mon 12:30–13:15 učebna 24, J. Mareš
SZ7MP_PsSP/06: Mon 13:25–14:10 učebna 34, J. Mareš
SZ7MP_PsSP/07: Mon 14:20–15:05 učebna 34, J. Mareš
SZ7MP_PsSP/08: Mon 17:05–17:50 učebna 24, J. Mareš
SZ7MP_PsSP/09: Tue 18:00–18:45 učebna 24, L. Zormanová
SZ7MP_PsSP/10: Wed 18:00–18:45 učebna 24, L. Zormanová
SZ7MP_PsSP/11: Wed 18:55–19:40 učebna 24, L. Zormanová - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 74 fields of study the course is directly associated with, display
- Syllabus (in Czech)
- 1. Psychologie výchovy a vyučování. 2. Vývoj psychologie v pedagogické praxi. 3. Teoretické koncepce a směry. 4. Metody psychologie. 5. Psychologický výzkum výchovy a vyučování. 6. Učení a jeho druhy .Přeučení. Transfer a interference. 7. Výsledky učení (vědomosti, dovednosti a návyky). 8. Vyučování z hlediska psychologie. 9. Příčiny školní úspěšnosti a neúspěšnosti. 10. Zkoušení žáků. 11. Typy výchovy. 12. Osobnost žáka současné školy. 13. Formativní vlivy působící na žáka. 14. Osobnost učitele. 15. Vztahy mezi učitelem a žákem. 16. Klima školní třídy a školy. 17. Závady (dificility) a poruchy chování ve škole. 18. Tvořivost. 19. Sebevýchova. 20. Psychohygiena, poradenství, psychoterapie.
- Literature
- KOHOUTEK, Rudolf. Psychologie osobnosti a zdraví žáka (Psychology of the Personality and the Health of Pupil). První. Brno: Masarykova univerzita, pedagogická fakulta, 2006, 167 pp. Výzkumný záměr Škola a zdraví. ISBN 80-210-4077-7. info
- FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi. Translated by Karel Balcar. Vyd. 2. Praha: Portál, 2003, 383 s. ISBN 80-7178-626-8. info
- KOHOUTEK, Rudolf. Základy užité psychologie. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2002, 544 pp. ISBN 80-214-2203-3. info
- ČÁP, Jan and Jiří [pedagog] MAREŠ. Psychologie pro učitele [Čáp, 2001]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 655 s. ISBN 80-7178-463-X. info
- KOHOUTEK, Rudolf. Základy pedagogické psychologie [Kohoutek, 1996]. Brno: Cerm, 1996, 184 pp. ISBN 80-85867-94-X. info
- Psychologie výchovy a vyučování. Edited by Jan Čáp. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova - Vydavatelství Karolinum, 1993, 413 s. ISBN 80-7066-534-3. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
Information on course enrolment limitations: seminář k předmětu Psychologie výchovy a vyučování, kod SZ7MP_PsVV
- Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2008/SZ7MP_PsSP