SZ7MP_PsSP Psychology in practice - seminar

Faculty of Education
Spring 2008
Extent and Intensity
0/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (seminar tutor)
PaedDr. Lucie Zormanová, Ph.D. (seminar tutor)
PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. PhDr. Rudolf Kohoutek, CSc.
Department of Psychology – Faculty of Education
Contact Person: Renata Buganová
Timetable of Seminar Groups
SZ7MP_PsSP/01: Mon 15:15–16:00 učebna 24, J. Mareš
SZ7MP_PsSP/02: Mon 16:10–16:55 učebna 24, J. Mareš
SZ7MP_PsSP/03: Tue 17:05–17:50 učebna 24, L. Zormanová
SZ7MP_PsSP/04: Tue 18:00–18:45 učebna 24
SZ7MP_PsSP/05: Mon 12:30–13:15 učebna 24, J. Mareš
SZ7MP_PsSP/06: Mon 13:25–14:10 učebna 34, J. Mareš
SZ7MP_PsSP/07: Mon 14:20–15:05 učebna 34, J. Mareš
SZ7MP_PsSP/08: Mon 17:05–17:50 učebna 24, J. Mareš
SZ7MP_PsSP/09: Tue 18:00–18:45 učebna 24, L. Zormanová
SZ7MP_PsSP/10: Wed 18:00–18:45 učebna 24, L. Zormanová
SZ7MP_PsSP/11: Wed 18:55–19:40 učebna 24, L. Zormanová
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • 1. Psychologie výchovy a vyučování. 2. Vývoj psychologie v pedagogické praxi. 3. Teoretické koncepce a směry. 4. Metody psychologie. 5. Psychologický výzkum výchovy a vyučování. 6. Učení a jeho druhy .Přeučení. Transfer a interference. 7. Výsledky učení (vědomosti, dovednosti a návyky). 8. Vyučování z hlediska psychologie. 9. Příčiny školní úspěšnosti a neúspěšnosti. 10. Zkoušení žáků. 11. Typy výchovy. 12. Osobnost žáka současné školy. 13. Formativní vlivy působící na žáka. 14. Osobnost učitele. 15. Vztahy mezi učitelem a žákem. 16. Klima školní třídy a školy. 17. Závady (dificility) a poruchy chování ve škole. 18. Tvořivost. 19. Sebevýchova. 20. Psychohygiena, poradenství, psychoterapie.
Literature
  • KOHOUTEK, Rudolf. Psychologie osobnosti a zdraví žáka (Psychology of the Personality and the Health of Pupil). První. Brno: Masarykova univerzita, pedagogická fakulta, 2006, 167 pp. Výzkumný záměr Škola a zdraví. ISBN 80-210-4077-7. info
  • FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi. Translated by Karel Balcar. Vyd. 2. Praha: Portál, 2003, 383 s. ISBN 80-7178-626-8. info
  • KOHOUTEK, Rudolf. Základy užité psychologie. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2002, 544 pp. ISBN 80-214-2203-3. info
  • ČÁP, Jan and Jiří [pedagog] MAREŠ. Psychologie pro učitele [Čáp, 2001]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 655 s. ISBN 80-7178-463-X. info
  • KOHOUTEK, Rudolf. Základy pedagogické psychologie [Kohoutek, 1996]. Brno: Cerm, 1996, 184 pp. ISBN 80-85867-94-X. info
  • Psychologie výchovy a vyučování. Edited by Jan Čáp. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova - Vydavatelství Karolinum, 1993, 413 s. ISBN 80-7066-534-3. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is taught annually.
Information on course enrolment limitations: seminář k předmětu Psychologie výchovy a vyučování, kod SZ7MP_PsVV
The course is also listed under the following terms Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007, Spring 2009, Spring 2010, Spring 2011, Spring 2012, Spring 2013, Spring 2014, Spring 2015, Spring 2016, Spring 2017, Spring 2018.
  • Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2008/SZ7MP_PsSP