OP3BK_DPIT Média a komunikace

Pedagogická fakulta
jaro 2009
Rozsah
0/0/2. 12 hodin. 5 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PaedDr. Pavel Hanousek (přednášející)
doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Miluše Čánská
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 200 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/200, pouze zareg.: 0/200
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získání základních vědomostí o problematice ICT a využití těchto technologií v pedagogické komunikaci.
Osnova
  • - Úvod do problematiky. Média ve vzdělávání. -Pedagogické a psychologické aspekty statického didaktického zobrazení. -Pedagogické a psychologické aspekty dynamického didaktického zobrazení. - Pedagogické a psychologické aspekty audiovizuálních didaktických prostředků. -Pedagogické a psychologické aspekty multimédií výchovně- vzdělávacího charakteru. - Televize, video a tisk ve výchovně- vzdělávacím procesu. - Perspektivy a vize ICT pro pedagogický proces.
Literatura
  • PRŮCHA, Jiří. Moderní vzdělávací technologie. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola J.A. Komenského, 2003, 93 s. ISBN 8086723011. info
  • KONUPČÍK, Pavel. Cvičení z didaktických technologií. Brno: Nakladatelství CERM, Brno, 2002, 79 s. info
  • KONUPČÍK, Pavel. Didaktické technologie pro pedagogické pracovníky. Brno: Nakladatelství CERM, Brno, 2002, 101 s. info
Metody hodnocení
Předmět je zakončen kolokviem. Požadavky ke kolokviu Zpracování výukových projektů na téma“Atributy didaktické vizualizace učiva a jejich respektování u médií typu: -makrodiapozitivu, - Videošotu, -audiovizuálního programu, - multimediálního programu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014.