OP3BK_DPIT Média a komunikace

Pedagogická fakulta
jaro 2011
Rozsah
0/0/12. 12 hodin. 5 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PaedDr. Pavel Hanousek (přednášející)
doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Miluše Čánská
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 200 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/200, pouze zareg.: 0/200
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získání základních vědomostí o problematice ICT a využití těchto technologií v pedagogické komunikaci.
Osnova
  • - Úvod do problematiky. Média ve vzdělávání. -Pedagogické a psychologické aspekty statického didaktického zobrazení. -Pedagogické a psychologické aspekty dynamického didaktického zobrazení. - Pedagogické a psychologické aspekty audiovizuálních didaktických prostředků. -Pedagogické a psychologické aspekty multimédií výchovně- vzdělávacího charakteru. - Televize, video a tisk ve výchovně- vzdělávacím procesu. - Perspektivy a vize ICT pro pedagogický proces.
Literatura
  • PRŮCHA, Jiří. Moderní vzdělávací technologie. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola J.A. Komenského, 2003, 93 s. ISBN 8086723011. info
  • KONUPČÍK, Pavel. Cvičení z didaktických technologií. Brno: Nakladatelství CERM, Brno, 2002, 79 s. info
  • KONUPČÍK, Pavel. Didaktické technologie pro pedagogické pracovníky. Brno: Nakladatelství CERM, Brno, 2002, 101 s. info
Výukové metody
Přednáška, diskuse, referáty studentů, samostatná práce.
Metody hodnocení
Předmět je zakončen kolokviem. Požadavky ke kolokviu Zpracování výukových projektů na téma“Atributy didaktické vizualizace učiva a jejich respektování u médií typu: -makrodiapozitivu, - Videošotu, -audiovizuálního programu, - multimediálního programu.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014.