PdF:PdDR_PDT Science about teacher - Course Information
PdDR_PDT Science about teacher
Faculty of EducationSpring 2009
- Extent and Intensity
- 0/0/10. 7 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed. (lecturer)
prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc. (lecturer) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ludmila Bauerová - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Education (programme PdF, D-PD) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Pedeutologie jako teorie učitelské profese si získává stále větší teoretické a metodologické zázemí v ČR, ale i v některých dalších evropských zemích. Jako povinně volitelný předmět si jej zapisují studenti, jejichž disertační práce se týká vzdělávání učitelů a učitelské profese. Hlavním cílem předmětu je, aby studenti pochopili širší pedeutologický kontext tématu své disertační práce (s využitím již získaných zkušeností z jejího zpracovávání) a rozšířili si tak znalosti z této rozvíjející se vědní oblasti.
- Syllabus (in Czech)
- Pedeutologie jako teorie učitelské profese. Učitelská profese v českém vzdělávacím kontextu. Učitelské vzdělávání: hlavní koncepce v zahraničí, situace v ČR. Boloňský proces a koncepce přípravy budoucích učitelů. Další vzdělávání učitelů. Osobnostní dimenze v učitelském vzdělávání. Učitel a jeho vzdělávání jako předmět pedagogického výzkumu. Trendy výzkumu učitelského vzdělávání v zahraničí a u nás. Profesní kompetence a znalosti učitele. Pedagogické znalosti (vědomosti a dovednosti). Od implicitních teorií výuky k pedagogickým znalostem. Explicitní a implicitní pedagogické znalosti. Proces stávání se učitelem, zkušenostní učení, sebereflexe. Učitelovo pojetí výuky, pedagogické myšlení učitele. Profesní růst učitele.
- Assessment methods (in Czech)
- Typ zkoušky: ústní Předložit minimálně čtyři konspekty z prostudované zahraniční literatury (zaměřené k učitelské profesi a vzdělávání učitelů). Obhájit alespoň částečně realizovaný projekt pedeutologického výzkumu (jako základ disertační práce).
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Spring 2009, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2009/PdDR_PDT