PdF:SP3MK_MP1 Education of Students 1 - Course Information
SP3MK_MP1 Education of Students with Mild Mental Retardion 1
Faculty of EducationSpring 2009
- Extent and Intensity
- 0/0/8. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D. (lecturer)
doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D. - Prerequisites
- Good orientation in the field of study Psychopeadia in the range of state final exams after bachelor studies, knowledge of the system of education of pupils with mild mental retardation.
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives
- Psychopeadia, diagnostics, mild mental retardation, education and upbringing of persons with mild mental retardation, system of schools, special educational centres, special metodologies, alternative forms of communication, pre-professional and professional work with mentally disabled, legislation, social care institutions, charity and non-state organizations. Metodology of teaching.
- Syllabus
- Education of Individuals with Intellectual Disability.
- Diagnostics.
- Mild mental retardation.
- Education of pupils with mild mental retardation.
- School system.
- Special educational centres.
- Special metodology of selected subjects.
- Pre-professional and professional work.
- Metodology of teaching.
- Literature
- PIPEKOVÁ, J. Osoby s mentálním postižením ve světle současných edukativních trendů. Brno : MSD, 2006. ISBN 80-86633-40-3.
- Vzdělávací program zvláštní školy. Praha : Septima, 1997. ISBN 80-7216-025-7.
- VALENTA, M., MÜLLER, O. Psychopedie. Praha : Parta, 2003. ISBN 80-7320-063-5.
- ŠVARCOVÁ, I. Mentální retardace. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-060-7.
- Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání : s přílohou upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Edited by Jan Tupý - Jaroslav Jeřábek. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2005, 126, 92. ISBN 8087000021. info
- SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2004, 48 s. ISBN 8087000005. info
- Assessment methods
- Exam and active participation.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin.
- Enrolment Statistics (Spring 2009, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2009/SP3MK_MP1