SV4BP_PDV2 Drama education projects 2

Faculty of Education
Spring 2009
Extent and Intensity
0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Lenka Polánková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Department of Social Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Kateřina Štěpařová
Timetable
Thu 7:55–12:20 učebna 19
Prerequisites
Projects in dramatic education 2 Presumtions: - Conspects of perused specialized literature. - defence of own purposed and realized group project
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 16 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/16, only registered: 0/16
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Annotation: Students in smaller groups create and realize dramatic project with social externalization. At the end of the course, the students will be able to: Use the planned drama project in a real life. Handle the grant project. Review realized drama and grant projects. Present the drama and grant projects in public.
Syllabus
  • Syllabus: Annotation of group project Realization and record of group project Evaluation of group project Presentation of group project
Literature
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Proměny učitelského vzdělávání v kontextu reformy základního školství (The changes in teacher training in the context of school elementary reform). 2007. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Význam projektové výuky při rozvoji počáteční gramotnosti (The meaning of the project teaching in the early literacy). In Školská pripravenostˇ detí v kontinuite predškolskej elementárnej edukácie. první. Banská Bystrica: PdF UMB Banská Bystrica, 2007, p. 347-354. ISBN 978-80-8083-359-6. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky (The theory and practise of project teaching). 2006th ed. Brno: MU Brno, 2006, 160 pp. Pedagogogická teorie, svazek 9. ISBN 80-210-4142-0. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Tvorba školního vzdělávacího programu krok za krokem - s pedagogickým sborem (The school curriculum design step by step - with teachers). Brno: MU, 2006, 116 pp. Škola v praxi, svazek 10. ISBN 80-210-4063-7. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Rámcový vzdělávací program očima studentů. Komenský. Brno, 2004, No 3, p. 2-5. ISSN 0323-0449. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a didaktická příprava učitele (Framework curriculum for basic education and educational professionnal preparation). In Didaktika - opora proměn výuky? Hradec Králové: Gaudeamus, 2004, p. 64-66. ISBN 80-7041-498-7. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Potřebujeme připravovat studenty pedagogických fakult na projektovou výuku? In Profesní růst učitele Sborník příspěvků z 10. konference ČPdS. Brno: Konvoj, 2002, p. 121-128. ISBN 80-7302-039-4. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Projektová metoda a projekt. Komenský. Brno, 2002, No 2, p. 2-10, 8 pp. ISSN 0323-0449. info
  • VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Vyd. 2., rozš. Praha: Agentura Strom, 1998, 279 s. ISBN 80-86106-02-0. info
  • VYBÍRAL, Michal. Od zkušenosti k poznání, aneb, Projekty, dramatická výchova a konstruktivismus s dětmi ve věku 7-12 let : (praktické ukázky). Plzeň: Pedagogické centrum Plzeň, 1996, 48 s. info
  • KAŠOVÁ, Jitka. Škola trochu jinak : projektové vyučování v teorii i praxi. Vyd. 1. Kroměříž: IUVENTA, 1995, 81 s. info
  • MACHKOVÁ, Eva. Metodika dramatické výchovy :zásobník dramatických her a improvizací. 7., rozš. vyd. Praha: Artama, 1993, 149 s. ISBN 80-7068-041-5. info
Assessment methods
credit
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007, Spring 2008, Spring 2010, Spring 2011, Spring 2012, Spring 2013, Spring 2014, Spring 2015, Spring 2016, Spring 2017, Spring 2018, Spring 2019.
  • Enrolment Statistics (Spring 2009, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2009/SV4BP_PDV2