PdF:SZ2MP_Pd21 Pedagogical diagnostic - Course Information
SZ2MP_Pd21 Pedagogical diagnostic
Faculty of EducationSpring 2009
- Extent and Intensity
- 0/0/1. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PaedDr. Jan Šťáva, CSc. (lecturer)
- Guaranteed by
- PaedDr. Jan Šťáva, CSc.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ludmila Bauerová - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Pedagogická diagnostika je pedagogická disciplína, která se zabývá zjišťováním, posuzováním a hodnocením procesuálních, obsahových a strukturálních aspektů edukačního procesu s cílem optimalizovat tento proces ve prospěch individuálního a sociálního rozvoje dítěte, žáka (studenta). Cílem předmětu je seznámení budoucích učitelů, s teoretickými základy pedagogické diagnostiky a vytvoření základů jejich profesionálních diagnostických dovedností.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Základní teoretická východiska pedagogické diagnostiky 2. Pedagogická diagnostika připravenosti dítěte na školní vzdělávání 3. Pedagogická diagnostika žáka (studenta) v podmínkách školního vyučování 4. Diagnostika rodiny jako výchovného činitele 5. Metody diagnostikování průběhu a výsledků vzdělávání 6. Pedagogická diagnostika výchovných činností 7. Diagnostika sociálního klimatu školní třídy 8. Metody testování 9. Diagnostika související s profesionální orientací žáků a studentů 10. Diagnostika zvládání zátěže u dětí a dospívajících
- Literature
- Pedagogická diagnostika '97 : sborník referátů z mezinárodní konfrence (Variant.) : Sborník referátů z mezinárodní konference Pedagogická diagnostika '97. info
- HRABAL, Vladimír. Diagnostika : pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. 2. vydání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2002, 199 stran. ISBN 8024603195. info
- ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha, 2001, 207 pp. ISBN 80-7178-544-X. info
- SVOBODA, Mojmír. Psychologická diagnostika dospělých (Psychological adults diagnostic). 1st ed. Praha: Portál, 1999, 344 pp. Studium. ISBN 80-7178-327-7. info
- CHRÁSKA, Miroslav. Základy výzkumu v pedagogice. 2. vyd. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1998, 257 s. ISBN 8070677988. info
- SPOUSTA, Vladimír. Pedagogická diagnostika a projektování výchovy ve volném čase. In Spousta, Vladimír, et al. Teoretické základy výchovy ve volném čase. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1994, p. 137-153. ISBN 80-210-1007-X. info
- DITTRICH, Pavel. Pedagogicko-psychologická diagnostika. 1. vyd. Jinočany: H & H, 1992, 106 s. ISBN 80-85467-69-0. info
- Assessment methods (in Czech)
- Předmět bude ukončen písemnou zkouškou (testem) nebo zkouškou ústní (dle výběru studujících). Součástí studia předmětu je zpracování seminární práce (diagnostika nadaných dětí, metody práce s nadanými dětmi - bude upřesněno ve výuce předmětu)
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 6 hodin.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2009/SZ2MP_Pd21