PdF:ZS1BK_ZNP4 Organic and anorganic nature 4 - Course Information
ZS1BK_ZNP4 Organic and anorganic nature 4
Faculty of EducationSpring 2009
- Extent and Intensity
- 0/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (seminar tutor)
doc. RNDr. Jiří Matyášek, CSc. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Department of Biology – Faculty of Education
Contact Person: Ing. Helena Jedličková, Ph.D. - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS5)
- Course objectives
- Cílem předmětu (princip heuristické výuky a sebereflexního ověřování znalostí v terénu) je, aby si studenti v praktických cvičeních ověřili platnost integrovaných teoretických poznatků z IVZ I-IV pro potřeby učitele v základním vzdělávání. Obsahem předmětu je druhá fáze dynamického modelu zkušenostního učení studentů Učitelství pro 1. st v programu „Biologie pro život a zdraví“ a praktická příprava seminárních prací k povinným předmětům. Za účelem těsného propojení teorie s praxí (dle RVP ZV pro potřeby ŠVP na základních školách v rámci oblastí Člověk a jeho svět, Člověk a svět práce i průřezových témat – se zvláštním zaměřením na téma Člověk a zdraví) se klade důraz na integraci poznatků, nácvik dovedností a vytváření postojů praktickou činností studentů na základních biotopech, důležitých pro výuku v terénu. Předmět navazuje na znalosti z předmětu Přírodní školní zahrady, pěstitelství a chovatelství a dále se orientuje na odborné informace, metody a formy práce, které jsou pro žáky zajímavé. Bude vyučován v blocích. Je jedním z předmětů specializace.
- Syllabus
- Trvale udržitelný život a rozvoj společnosti – biotopy ČR. 1. Práce s informacemi: multimédia, internet, knihovny, časopisy, sbírky aj. 2. Vlastní projekt na vytvoření biotopové školní zahrady 3. Kontaktní výuka s žáky v terénu střediska „Kejbaly“
- Literature
- PRIMACK, Richard B. Biologické principy ochrany přírody. Translated by Pavel Kindlmann - Jana Jersáková. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 349 s. ISBN 80-7178-552-0. info
- DOSTÁLEK, Petr. Česká biozahrada. Olomouc: Fontana, 2000, 184 s. ISBN 808617946X. info
- PARKER, Steve. O přírodě trochu jinak. Bratislava: Mladé letá, 1996, 122 s. ISBN 80-06-00728-4. info
- Assessment methods
- Credit course, homeworks
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: blok.
- Enrolment Statistics (Spring 2009, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2009/ZS1BK_ZNP4