A2MK_VPx2 Výuková praxe 2

Pedagogická fakulta
jaro 2010
Rozsah
praxe. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students will design and carry out a small-scale action research. This experience aims to develop in students: the ability to analyse the complex classroom teaching experience; strategies and techniques to address the identified problem; the ability to evaluate the effectiveness of the selected interventions.
Osnova
  • Action research provides an opportunity for individualised and diffentiated reflective practice as a key strategy for professional development. The team work format will develop cooperative skills in students. Final presentation of action research outcomes will enhance students´ communicative / presentation skills and disseminate individual experience amongst the group of trainees.
Literatura
  • NUNAN, David. Research methods in language learning. Cambridge: Cambridge University Press, 1992, xii, 249. ISBN 0521429684. info
  • ELLIOTT, John. Action research for educational change. 1st pub. Milton Keynes: Open University Press, 1991, x, 163. ISBN 0335096905. info
Výukové metody
theoretical input problem solving application of interventions analysis and evaluation of experience students´ presentations of outcomes
Metody hodnocení
Students will work in groups to design and carry out action research. Practicing and non-practicing student teachers will mix in groups working on the task as a team. In the end of the research they will submit and present a report.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2009, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016.