MSBP_RPS Rozvoj představ o přírodě a společnosti

Pedagogická fakulta
jaro 2010
Rozsah
4/0/0. 4 hodiny. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr. (přednášející)
doc. PhDr. František Čapka, CSc. (přednášející)
Mgr. Ladislav Dvořák (přednášející)
Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (přednášející)
doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc. (přednášející)
Mgr. Miroslav Jireček, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petra Jůzlová (přednášející)
Mgr. Michaela Petrů (přednášející)
Garance
Mgr. Petra Jůzlová
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Jůzlová
Rozvrh
Po 15:15–16:00 učebna 3
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Na konci předmětu student schopen:Použít znalosti o rozmanitosti látek a životních forem na Zemi;
Porozumět souvislostem mezi vlastnostmi látek a specifickými funkcemi základních přírodních složek, které jsou předpokladem a podmínkou existence života na Zemi;
Vysvětlit způsob přechodu látek anorganických k látkám organickým;
Porozumět základním rysům života, jeho rozmanitostem a dědičnosti;
Pracovat se studijní literaturou
Osnova
  • 1.Základní charakteristika, principy a miskoncepty ve vztahu k životu, zdraví a udržitelnému rozvoji z chemie, ekologie, obecné biologie a fyziologie, botaniky, zoologie a mykologie. 2.Člověk a dítě v přírodě z pohledu historie. Člověk a dítě na vesnici a ve městě, dříve a dnes. 3.Člověk a dítě v budoucností (miskoncepty v genetice, aplikovaných biologických vědách a v environmentálním vzdělávání pro MŠ).
Literatura
  • JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia : (teoretická a praktická část). 9. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2007, 575 s. ISBN 9788071822134. info
  • ČAPKA, František a Bohuslav KLÍMA. Nástin českých dějin. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2001, 166 s. ISBN 802102593X. info
  • BUDIŠ, Josef. Stručný přehled historie chemie. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1996, 54 s. ISBN 8021014636. info
  • Naší přírodou krok za krokem :rostliny. Edited by Jan Toman, Illustrated by Květoslav Hísek. 2., přeprac. vyd.\\\ v Alba. Praha: Albatros, 1994, 191 s. ISBN 8000001022. info
Výukové metody
cvičení, projektová výuka
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem:aktivní účast na cvičeních, odevzdání seminární práce.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2011, jaro 2012.