ROMKC_PPRX Pedagogical praxis 2

Faculty of Education
Spring 2010
Extent and Intensity
0/50/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Ema Štěpařová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Ema Štěpařová, Ph.D.
Department of Social Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Kateřina Štěpařová
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Students choose creative activity especially in area of freetime, they test they possibilities and skills, during the practising they can rotate more institution or activities. It is especially area of freetime, one part is also written work, in which will be stated a characterictc of the activity, tasks, focus, slefreflection and analysis, making up the pedagogical portfolium.
Syllabus
  • Volnočasová průběžná praxe - představit studentům, budoucím potenciálním sociálním pedagogům okruh možných pracovních příležitostí - rozšířit dovednosti pedagoga v oblasti volného času, volnočasové pedagogiky a výchovy mimo vyučování - představit v různých organizacích obor sociální pedagogika se zaměřením na volný čas a nabídnout prostřednictvím studentů budoucí odborníky pro oblast mimoškolní výchovy a volný čas
Literature
  • ZORMANOVÁ, Lucie. Pedagogická praxe očima studentky. In FILOVÁ, Hana. Otázky hodnocení studentů na souvislých pedagogických praxích. Brno: Katedra pedagogiky PdF MU v Brně, 2006, p. 152-153. ISBN 80-86633-67-5. info
  • ŠIMONÍK, Oldřich. Pedagogická praxe. (Pedagogical Training Practice). Brno: MSD s.r.o., 2005, 128 pp. Empirické studie, svazek 1. ISBN 80-86633-30-6. info
  • JANÍK, Tomáš and Jiří HAVEL. Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů (Teaching practice and students development). 2005. info
  • HAVEL, Jiří and Tomáš JANÍK. Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů (Pedagogical Practice and the Development of Future Teachers Professional Competencies). 2005. info
  • ŠŤÁVA, Jan. Pedagogická praxe budoucích učitelů na PdF MU v Brně (Pedagogical teacher practiceof future teachers of PdF MU in Brno). Pedagogické spektrum. Bratislava, 2004, vol. 2004, 3/4, p. 58-62. ISSN 1335-5589. info
Assessment methods
essay - reflectin of the praction
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: 50 hodin praxe.
Teacher's information
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1094
The course is also listed under the following terms Autumn 2005, Spring 2006, Autumn 2006, Spring 2007, Autumn 2007, Spring 2008, Autumn 2008, Spring 2009, Autumn 2009, Autumn 2010, Spring 2011, Autumn 2011, Spring 2012, Autumn 2012, Spring 2013.
  • Enrolment Statistics (Spring 2010, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2010/ROMKC_PPRX