SP4BK_CJNJ Němčina pro speciální pedagogy

Pedagogická fakulta
jaro 2010
Rozsah
0/15. 15h / semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Marie Mészárosová (přednášející)
PaedDr. Marta Holasová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Alena Hradilová, Ph.D. (pomocník)
Ing. Boris Janča (pomocník)
Mgr. Zuzana Janoušková (pomocník)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník)
PhDr. Hana Němcová (pomocník)
PhDr. Hana Reichová, Ph.D. (pomocník)
PhDr. Radoslava Šopovová (pomocník)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (pomocník)
Garance
PhDr. Marie Mészárosová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Předpoklady
CJV_NJA2k Vstupní test A2 - NJ || CJV_NJA2 Vstupní test A2 - NJ
Deutschkurs auf dem Sprachniveau B1 des Gemeinsamen europäischen Referenzrahmens. Die Voraussetung zur Teilnahme ist mindestens das abgeschlossene Niveau A2.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Předmět si zapíší pouze studenti, kteří úspěšně absolvovali vstupní test na úrovni A2 (ERR).
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Anhand authentischer Lesetexte und authentische Hörbeitrage(Zeitungen, Zeitschriften, Radiobeiträge, kurze Videos) aus dem Bereich der Sonderpädagogik werden vorallem Hör- und Leseverstehen sowohl auf globaler als auch auf selektiver Ebene gefördert. Daneben werden auch Strategien wie Notizenmachen, entnehmen der wichtigsten informationen, Zusammenfassung und dergleichen trainiert. Mit Hilfe kommunikativer Übungen, die thematisch mit den Hör- und Lesetexten korrespondieren, sollen der Wortschatz und der mündliche Ausdruck erweitert und verbessert werden. Die Studierenden sollen befähigt werden, ihre sprachlichen Fertigkeiten auch selbständig zu entwickeln und situations- und adressatenadäquat zu benutzen.
Osnova
  • Themen: 1. Arbeit der Sonderpädagogen als Beruf 2. Behinderung 3. Körperbehinderung, Sehbehinderung, Hörbehinderung 4. Verhaltensstörungen, Lernbehinderung, Down-syndrom 5. Therapien
Literatura
  • HÖPPNEROVÁ, Věra. Moderní učebnice němčiny : vhodná i pro samouky. Edited by Lenka Jaucová. V Praze: NS Svoboda, 2000, 357 s. ISBN 8020510141. info
Výukové metody
Seminare - Praktische Übungen - Sprachkurs
Metody hodnocení
Für einen erfolgreichen Abschluss des Kurses sind folgende Anforderungen zu erfüllen: Anwesenheit und Mitarbeit im Unterricht, mündliche Präsentation zu dem von Studenten ausgewählten Thema, aus dem Bereich der Sonderpädagogik, ausgefüllte Wortschatzquize und abschließender Test.
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Hlavní práce spočívá v samostatném přípravě na hodiny, přečtení textů, vypracování Wortschatzquizů. Kurz je zakončen testem, který se zaměřuje na probraná témata (slovní zásoba z textů, gramatika, čtení s porozuměním a poslech) ze semestrální práce v hodinách a samostatné práce. Dalším předpokladem je napsání krátkých úvah k jednotlivým tématům. Studenti obdrží na začátku semestru Reader (soubor textů) a k nim vypracované wortschatzquizy.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Jazykovy kurz neni urcen pro zacatecniky
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět bude zapsán po udělení zápočtu za Vstupní test CJV_NJA2k, který si student zapíše v podzimním semestru, test na úrovni B1 složí v lednu, a předmět absolvuje v jarním semestru.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2009, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.