SP4RC_ZPR Closing Thesis

Faculty of Education
Spring 2010
Extent and Intensity
0/0/0. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Guaranteed by
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives
Main objectives can be summarized as follows: searching special literature; scheduling and realization research; evaluation and delivery of opinion scientific piece of knowledge female former final thesis.
Syllabus
  • The basic workconception: warp final thesis, workstudy special literature; literature scheduling; researchrealization and researchevaluation; conjecturesdelivery of opinion results by the help of final thesis.
Literature
  • JANÍK, Tomáš and Petr KNECHT. Pedagogický výzkum a kurikulární reforma české školy (Educational research and the reform of school curriculum in the Czech Republic). In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. 1st ed. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007, p. 1-12. ISBN 978-80-7040-987-9. info
  • NOVOTNÝ, Petr. Kam směřuje evropský pedagogický výzkum a jeho přední konference (Where does the European Educational Research and its Foremost Conferences head For?). In SPFFBU U 8 (2003). Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003, p. 161-163. Řada pedagogická. ISBN 80-210-3120-4. info
  • GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Translated by Vladimír Jůva. Brno: Paido, 2000, 207 stran. ISBN 8085931796. info
  • ŠIMONÍK, Oldřich. Pedagogický výzkum očima učitelů základních a středních škol (Pedagogical research by teachers of elementary and secondary schools). In Český pedagogický výzkum v současných společenských podmínkách. Brno: ČAPV a Ústav ped. věd FF MU, 1997, p. 98-101. ISBN 80-7204-083-9. info
  • PRŮCHA, Jan. Pedagogický výzkum : uvedení do teorie a praxe. 1. vydání. Praha: Karolinum, 1995, 132 stran. ISBN 8071841323. info
  • ŠVEC, Vlastimil. Kvalitativní pedagogický výzkum (Qualitative pedagogical research). In Kapitoly z metodologie pedagogiky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1994, p. 72-76. ISBN 80-210-1031-2. info
Teaching methods
Student self-selection processes final thesis. Regularly consults with the Head of FT.
Assessment methods
Consultation, handover final thesis, credit.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: individuálně.
Teacher's information
http://www.ped.muni.cz/wsedu
The course is also listed under the following terms Spring 2006, Spring 2007, Spring 2008, Spring 2009.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2010/SP4RC_ZPR