PdF:ARTKC_ROLt Literaty Creativity Developmen - Course Information
ARTKC_ROLt Literaty Creativity Development
Faculty of EducationSpring 2011
- Extent and Intensity
- 0/0/4. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Zbyněk Fišer, Ph.D. (seminar tutor), doc. PhDr. Otto Čačka (deputy)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Otto Čačka
Department of Psychology – Faculty of Education
Contact Person: doc. PhDr. Otto Čačka - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Arteteraphie (programme PdF, C-CV)
- Course objectives
- Literary output, diagnostics and therapy relation.
- Syllabus
- Subconscious self-expression in literary creativity examples and its function in dynamics of mental events of personality.
- Literature
- PTÁČKOVÁ, Pavlína. Sloh :náměty, ukázky, cvičení. Praha: Linx & spol., 38 s. ISBN 80-86194-05-1. info
- ŠTĚPÁN, Ludvík. Hledání tvaru. Vývoj forem polských literárních žánrů (poezie a próza). první. Brno: Masarykova univerzita, 2003, 490 pp. spisy FF č. 349. ISBN 80-210-393-6. info
- Čítanka plná humoru : letem světem fantazie : soubor autorských děl k výuce literární a výtvarné výchovy pro 5. ročník základní školy a odpovídající ročník víceletých gymnázií. Edited by Ludvík Štěpán - Roman Karpaš. Vyd. 1. Liberec: Dialog, knižní velkoobchod a nakladatelství, 2000, 165 s. ISBN 808621821X. info
- PAVELKA, Jiří. Předpoklady literárního dorozumívání. Vyd. 1. V Brně: Masarykova univerzita, 1998, 318 s. ISBN 8021018003. URL info
- OTEVŘELOVÁ, Ondřejka. Kreativní psaní jako terapeutická metoda u psychicky nemocných. Edited by Věra Machů. 1995, 121, [17] info
- KOŽMÍN, Zdeněk. Tvořivý sloh. Praha: Victoria Publishing, 1995, 104 pp. ISBN 80-7187-037-4. info
- Teaching methods
- lecture and exercises
- Assessment methods
- credit
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Spring 2011, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2011/ARTKC_ROLt