PdF:CS2RC_JSZP Seminář k závěrečné práci - Informace o předmětu
CS2RC_JSZP Seminář k závěrečné práci
Pedagogická fakultajaro 2011
- Rozsah
- 0/0/8. počet konzultací v semestru. 20 kr. Ukončení: z.
- Garance
- doc. PhDr. Eva Minářová, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Nataša Vrbová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Náplň tvoří individuální konzultace studenta s vedoucím závěrečné práce na téma, které si student po dohodě s ním zvolil. Témata prací z českého jazyka pro studenty učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy se týkají vyučování českého jazyka, kultury vyjadřování žáků základních škol, vybraných jazykových jevů v textech různých stylových oblastí, mluvených projevů ve zvoleném regionu, jazykové stránce literatury pro mládež, vývojových tendencí v současné spisovné češtině, výzkumu znalostí žáků základní školy aj.
Předpokládá se, že v závěru kurzu:
– student má dokončený výzkum a dokáže jej vyhodnotit;
– student je schopen předložit zpracování výsledků výzkumu a zobecnění poznatků;
– student má zpracovanou předběžnou verzi závěrečné práce. - Osnova
- 1. Konzultace plánu výzkumu (např. dialektologického výzkumu v terénu, výzkumu znalostí žáků...) 2. Průběžná prezentace výsledků. 3. Písemné zpracování výsledků výzkumu. 4. Diskuse nad problémy výzkumu.
- Literatura
- SPOUSTA, Vladimír. Vádemékum autora odborné a vědecké práce : (se zaměřením na práce pedagogické). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2000, 158 s. ISBN 8021023872. info
- ČMEJRKOVÁ, Světla, František DANEŠ a Jindra SVĚTLÁ. Jak napsat odborný text. Vydání první. Praha: Leda, 1999, 255 stran. ISBN 8085927691. info
- SPOUSTA, Vladimír. Etické aspekty vědecké práce. In Maňák, Josef, a kol. Kapitoly z metodologie pedagogiky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1994, s. 109-115. ISBN 80-210-1031-2. info
- SPOUSTA, Vladimír. Práce s literaturou. Kapitola 15. In Maňák, Josef, a kol. Kapitoly z metodologie pedagogiky. Chapters on the Methodology of Pedagogy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1994, s. 91-100. Spisy Pedag. fak. Masarykovy univ. v Brně - sv. 57. ISBN 80-210-1031-2. info
- Výukové metody
- Individuální konzultace s vyučujícím;
heuristické metody;
excerpce;
obsahová analýza textu;
syntéza;
diskuse s vedoucím práce. - Metody hodnocení
- Výuka probíhá formou konzultací.
Podmínkou pro získání zápočtu je:
– předložení zpracovaných výsledků výzkumu;
– předložení předběžné verze závěrečné práce. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2011/CS2RC_JSZP