RJ2MK_SYS2 Seminář ze syntaxe 2

Pedagogická fakulta
jaro 2011
Rozsah
0/6/0. 6 hodin bezkontaktní výuky. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Kateryna Hertlová (cvičící)
PhDr. Irina Hobzová (cvičící)
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (cvičící)
Garance
PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Dagmar Kyselová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Použití syntaktických struktur v ústní komunikaci, zvlášť v dialogu.
Osnova
  • Zdokonalování nácviku syntaktických jevů: sestavování syntagmat a vět, tvoření synonymických konstrukcí, doplňování výrazových prostředků nebo celých vět, odpovědi na otázky, rozbor vět a textů, určování rozvíjejících větných členů, způsobu jejich vyjádření, určování jednočlenných vět a souvětí v textu.
Literatura
  • http://learning-russian.gramota.ru/book/litnevskaya.html?part5.htm
  • ČERMÁKOVÁ, Olga. Formy vyskazyvanija dlja vyraženija kommunikativnoj funkcii pozvolenija v russkom jazyke v sopostavlenii s češskim. Edited by Stanislav Žaža. 1999, 93 s. info
  • ŽAŽA, Stanislav. Ruština a čeština v porovnávacím pohledu. 2. přeprac. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1999, 122 s. ISBN 80-210-2058-X. info
  • ŽAŽA, Stanislav. K výrazové úspornosti hovorové ruštiny. In Jsazyk a kultura vyjadřování. Brno: Masarykova univerzita, 1998, s. 125-130. ISBN 80-210-1801-1. info
  • PELÁNOVÁ, Olga. Rečevyje akty utverždenija/otricanija i soglasija/nesoglasija v russkom i češskom jazykach. Edited by Stanislav Žaža. 1998, 149 s. info
  • ŽAŽA, Stanislav. Sopostavlenije češskich i russkich sintaksičeskich konstrukcij v svete vlijanija neslavjanskich jazykov. In Acta Universitatis Wratislaviensis No 2039. Wroclaw: Uniwersytet Wroclawski, 1998, s. 237-242. Slavica Wratislaviensia C. ISBN 83-229-1756-2. info
  • ŽAŽA, Stanislav. Različija v strukture blizkorodstvennych slavjanskich jazykov. Dissertationes Slavicae (Acta Universitatis Szegedinensis), Linguistica 24. Szeged: Universita Szeged, 1996, roč. 24, č. 24, s. 27-38. ISSN 0324-6523. info
Výukové metody
Práce na individuálních projektech, syntaktická cvičeni, diskuse.
Metody hodnocení
Seminář. Aktivní účast na seminářích (tolerance dvou absenci za semestr), plnění domacích úkolů, úspěšné zvladnutí písemné zápočtové práce (material celého semestru).
Vyučovací jazyk
Ruština
Navazující předměty
Informace učitele
Doporučuji pravidelnou přípravu k hodině. V bezkontaktních výukových hodinach studenti plní samostatně úkoly, především rozbory vět a procvičování větných konstrukcí. Během semestru studenti vypracují seminární práci na jedno z probraných témat. Práce bude zkontrolována a vyhodnocena vyučujícím. Pokud se v práci vyskytnou gramatické, lexikální a stylistické chyby, práce bude vrácena k přepracování. Studenti pracují s odbornou literaturou a slovníky.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.