Vs3BP_AA4 Arteterapeutický ateliér 4

Pedagogická fakulta
jaro 2011
Rozsah
3 seminář. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Bc. Pavla Novotná, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petra Vláčilová (cvičící)
Garance
Mgr. Petra Vláčilová
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Kafoňková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Arteperapeutické postupy a metody ověřované ve vlastní realizaci arteterapeutických témat. Tvůrčí potenciál jedince, rozvoj kreativního potenciálu. Individuální zkušenost, sebereflexe v procesu tvorby i reflexe výsledného artefaktu.
Osnova
  • Arteterapeutická témata, prožitek, reflexe, sebereflexe.
Literatura
  • ŠICKOVÁ-FABRICI, Jaroslava. Základy arteterapie. Vyd. 2. Praha: Portál, 2008, 167 s. ISBN 9788073674083. info
  • PEROUT, Evžen. Arteterapie se zrakově postiženými. Vyd. 1. Praha: Okamžik, 2005, ca 100. ISBN 8090324797. info
  • LIEBMANN, Marian. Skupinová arteterapie : nápady, témata a cvičení pro skupinovou výtvarnou práci. Translated by Johana Elisová. Vydání první. Praha: Portál, 2005, 279 stran. ISBN 8071788643. info
  • OAKLANDER, Violet. Třinácté komnaty dětské duše :tvořivá dětská psychoterapie v duchu Gestalt terapie. Vyd. 1. Dobříš: Drvoštěp, 2003, 261 s. ISBN 80-903306-0-6. info
  • ALBRICH. Současná arteterapie v České republice a v zahraničí. 2000. ISBN 80-7290-004-8. info
  • CAMPBELL, Jean. Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 2. Praha: Portál, 2000, 199 s. ISBN 80-7178-428-1. info
  • Arteterapie s dětmi. Edited by Caroline Caseová - Tessa Dalleyová. Vyd. 1. Praha: Portál, 1995, 175 s., [8. ISBN 80-7178-065-0. info
Výukové metody
individuální a skupinová práce, praktické cvičení
Metody hodnocení
1 reflexe procesu
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.