PdF:Vs3_REFS Reflective Seminar - Course Information
Vs3_REFS Reflective Seminar
Faculty of EducationSpring 2011
- Extent and Intensity
- 0/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Marcela Landová (lecturer)
MgA. Bc. Marta Kovářová, Ph.D. (assistant), Mgr. Marcela Landová (deputy)
Mgr. MgA. Michal Maruška (assistant) - Guaranteed by
- Mgr. Petr Kamenický, Ph.D.
Department of Art – Faculty of Education - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 14 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives
- Student acknowledge with specific needs of target group. Reflexive feedback of student´s experiences within creative work with clients, defining important experiences which can be transfered and used in following situations.
- Syllabus
- - stress factors of clients, their experience, possible behavioural utterances - defining model situations within client´s specific needs - position and behaviour of student within informal, also structured meeting with client - suitability of chosen art methods within clients needs
- Literature
- SOJÁK, Petr. "Kudy cesta nevede" - Reflexe při skupinové práci při přípravě sociálního pedagoga na Pedagogické fakultě MU. In 5. mezinárodní konference o výchově a volném čase. 2009. info
- SOJÁK, Petr. Význam reflexe při skupinové práci v rámci osobnostně-sociální přípravy sociálního pedagoga na Pedagogické fakultě MU. In 9. Mezinárodní, mezioborové konferenci „Prožitek v psychologii sportu a aktivitách v přírodě“, konané 23. - 26. 4. 2009 (Univerzita J. E. Purkyně v Ústí na Labem, Pedagogická fakulta, katedra Tv, Oddělení aktivit v přírodě). 2009. info
- SOJÁK, Petr. Rozvoj osobnostní kompetence pedagogů - Projekt COPE for Teens (Developement of personality competence of pedagogue - Project COPE for Teens). In RABUŠICOVÁ, Milada and Ladislav RABUŠIC. Trendy v přípravě pedagogických pracovníků. Brno: KONVOJ, 2007, p. 65-69, 6 pp. ISBN 978-80-7302-133-7. info
- Teaching methods
- Seminary, personal consultations
- Assessment methods
- Students active participation within reflexive seminaries with leading teacher. Student´s own significant notions from creative workshops written in electronic and printed form - 1 page of A4 minimum.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2011/Vs3_REFS