PdF:A2MK_DI1B Didaktika 1B - Informace o předmětu
A2MK_DI1B Didaktika 1B
Pedagogická fakultajaro 2012
- Rozsah
- 0/0/2. 24 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- A2MK_DI1B/OS01: Pá 17. 2. 13:00–14:20 učebna 58, Pá 2. 3. 13:00–14:20 učebna 58, Pá 23. 3. 13:00–14:20 učebna 58, Pá 13. 4. 13:00–14:20 učebna 58, Pá 27. 4. 13:00–14:20 učebna 58, Pá 11. 5. 13:00–14:20 učebna 58, M. Píšová
A2MK_DI1B/OS02: Pá 24. 2. 13:00–14:20 učebna 58, Pá 16. 3. 13:00–14:20 učebna 58, Pá 30. 3. 13:00–14:20 učebna 58, Pá 20. 4. 13:00–14:20 učebna 58, Pá 4. 5. 13:00–14:20 učebna 58, Pá 18. 5. 13:00–14:20 učebna 58, M. Píšová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- The course aims to initiate professional teaching competence in students through provision of links between theory and their own practical experience. The students will be able to: - describe and analyse their own or observed sequences of classroom teaching in the areas of teaching skills and subskills; - understand and explain main principles of teaching skills and systems; - evaluate and create activities for classroom use in the areas of teaching skills and systems.
- Osnova
- - Introduction - teaching systems (vocabulary, pronunciation, grammar) - teaching skills (liestening, reading, speaking, writing)
- Literatura
- HARMER, Jeremy. How to teach English : new edition. Harlow: Longman, 2007, 288 s. ISBN 9781405853026. info
- HEDGE, Tricia. Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press, 2000, xvi, 447. ISBN 0194421724. info
- UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
- Výukové metody
- Seminar, group discussions, presentations.
- Metody hodnocení
- Requirements: active participation in sessions, submitting a portfolio, two contributions in discussion forums on moodlinka, end-of-term interview. Type of teaching: workshop, group discussion, problem solving.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2012/A2MK_DI1B