A2MK_DI1B Didaktika 1B

Pedagogická fakulta
jaro 2012
Rozsah
0/0/2. 24 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
A2MK_DI1B/OS01: Pá 17. 2. 13:00–14:20 učebna 58, Pá 2. 3. 13:00–14:20 učebna 58, Pá 23. 3. 13:00–14:20 učebna 58, Pá 13. 4. 13:00–14:20 učebna 58, Pá 27. 4. 13:00–14:20 učebna 58, Pá 11. 5. 13:00–14:20 učebna 58, M. Píšová
A2MK_DI1B/OS02: Pá 24. 2. 13:00–14:20 učebna 58, Pá 16. 3. 13:00–14:20 učebna 58, Pá 30. 3. 13:00–14:20 učebna 58, Pá 20. 4. 13:00–14:20 učebna 58, Pá 4. 5. 13:00–14:20 učebna 58, Pá 18. 5. 13:00–14:20 učebna 58, M. Píšová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The course aims to initiate professional teaching competence in students through provision of links between theory and their own practical experience. The students will be able to: - describe and analyse their own or observed sequences of classroom teaching in the areas of teaching skills and subskills; - understand and explain main principles of teaching skills and systems; - evaluate and create activities for classroom use in the areas of teaching skills and systems.
Osnova
  • - Introduction - teaching systems (vocabulary, pronunciation, grammar) - teaching skills (liestening, reading, speaking, writing)
Literatura
  • HARMER, Jeremy. How to teach English : new edition. Harlow: Longman, 2007, 288 s. ISBN 9781405853026. info
  • HEDGE, Tricia. Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press, 2000, xvi, 447. ISBN 0194421724. info
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
Výukové metody
Seminar, group discussions, presentations.
Metody hodnocení
Requirements: active participation in sessions, submitting a portfolio, two contributions in discussion forums on moodlinka, end-of-term interview. Type of teaching: workshop, group discussion, problem solving.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.