PdF:AJB_VIWE Videoweb - Informace o předmětu
AJB_VIWE Videoweb
Pedagogická fakultajaro 2012
- Rozsah
- 0/1/0. 12 hodin ve 2 blocích. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Eva Minaříková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJB_VIWE/01: Pá 9. 3. 14:00–19:00 učebna 58, Po 30. 4. 14:00–19:00 kancelář vyučujícího, E. Minaříková
- Předpoklady
- This course aims at students of the English department of Faculty of Education with or without teaching practice experience.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE) (2)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Cíle předmětu
- In this course, students will improve their ability to observe classroom situations, analyze them, evaluate them and suggest alternative courses of action. This should help them in their (future) teaching practice. As this is a trial version of the course, student will also be able to help improve the course itself for the future by sharing their opinions about the structure and content of the videos, tasks and of the course in general.
- Osnova
- 1. Initial questionnaire and a trial analysis of selected classroom videos.
- 2. Teacher Questions
- 3. Aims of activities (video sequences and tasks focussing on the aims behind various classroom activities and their fulfillment)
- 4. Instructions (video sequences and tasks focussing on giving instructions in class)
- 5. Giving feedback (videos and tasks focussing on error correction and giving feedback to students during oral work)
- 6. Aims of activities - key competencies
- 7. End-of-course questionnaire and analysis of selected classroom videos
- Literatura
- doporučená literatura
- Language teaching methodology related books
- Texts on moodlinka
- Výukové metody
- Regular online work in moodlinka, two face-to-face sessions (block option).
- Metody hodnocení
- Attendance at the two face-to-face sessions (compulsory). Completion of all modules in moodlinka (one module per two weeks - compulsory). Students MUST complete all modules and attend both sessions to get the credit.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- This course provides a unique opportunity for students to observe classroom situations online, think about them, analyze them, compare their opinions with those of an expert and discuss them online with other partcipants of the course. Each module can be completed in the course of two weeks. As this is a trial version of the course, students´ opinions and their evaluation of the course itself and of individual videos and tasks will be valuable for the authors of the course and will help them improve Videoweb for the future.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2012/AJB_VIWE