OP3BK_PRVI Management of Educational Institutions

Faculty of Education
Spring 2012
Extent and Intensity
0/0/.8. 2 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
PaedDr. Jan Šťáva, CSc. (lecturer)
Mgr. Jaroslav Morbacher (lecturer)
Guaranteed by
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Jitka Autratová
Supplier department: Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Timetable
Fri 24. 2. 16:00–18:00 učebna 1, Fri 2. 3. 15:10–17:10 učebna 1, Fri 23. 3. 8:00–10:00 učebna 1
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Purpose education subject is acquaint listener s pojetim and content drive upbringing and education v CR, main contemporary directions and conceptions and tool v oblasti drive education CR with a view to educationally educational institution. Base education will identification basic technologies and tool school management and their practical exercise v souladu s aktualnimi problems.
Syllabus
  • 1. Kurikulum 2. Content education 3. Czech school system 4. Repair and autonomy schools and education v CR 5. General training programme 6. Evaluation education and upbringing 7. Clime schools and clime classes 8. Legal basis drive education v CR
Literature
    required literature
  • SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing školy. 1. vyd. Zlín: EKKA, 1996, 382 s. ISBN 80-902200-8-8. info
    recommended literature
  • SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketingové řízení školy. 2., aktualiz. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2009, 328 s. ISBN 9788073574949. info
  • SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketingové řízení školy. Vyd. 1. Praha: ASPI, 2006, 300 s. ISBN 8073571765. info
    not specified
  • EGER, Ludvík. Řízení školy při zavádění školního vzdělávacího programu. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2006, 224 s. ISBN 8072385836. info
  • EGER, Ludvík. Personální řízení : (se zaměřením na školství). Vyd. 1. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2004, 68 s. ISBN 8070837993. info
  • EGER, Ludvík. Strategie rozvoje školy. 1. vyd. Plzeň: Cechtuma, 2002, 111 s. ISBN 80-903225-6-5. info
  • EGEROVÁ, Dana. Image školy. Edited by Ludvík Eger. Vyd. 1. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2000, 22 s. ISBN 8070834404. info
  • Kultura školy. Edited by Ludvík Eger - Dagmar Jakubíková. Vyd. 1. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2000, 31 s. ISBN 8070834412. info
  • Školský management I : mezinárodní sborník. Edited by Ludvík Eger - Dagmar Jakubíková. 1. vyd. V Chebu: Západočeská univerzita, 1999, 106 s. ISBN 8070825871. info
  • EGER, Ludvík. Efektivní školský management. Vyd. 1. Plzeň: Vydavatelství Západočeské univerzity, 1998, 224 s. ISBN 80-7082-430-1. info
Teaching methods
lectures, homework, consultation
Assessment methods
written test, oral exam, essay
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 10 hodin.
The course is also listed under the following terms Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007, Spring 2008, Spring 2009, Spring 2010, Spring 2011, Spring 2013, Spring 2014, Spring 2015.
  • Enrolment Statistics (Spring 2012, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2012/OP3BK_PRVI