VP_Mod6b Osobnost výchovného poradce - specifika role výchovného poradce ve školním prostředí 2

Pedagogická fakulta
jaro 2012
Rozsah
8 hodin. 6 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Jan Beran, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Posluchači budou umět definovat základní standardní činnosti výchovného poradce. Budou umět vysvětlit jejich význam z hlediska potřeb školy , budou umět interpretovat získané údaje, navrhovat a plánovat jejich řešení a ovládat metody evaluace poradenského systému. Naučí se vnímat a vysvětlit rozdílnost úlohy výchovného poradce ve škole běžné a a škole určené pro žáky se zdravotním postižením.
Osnova
  • Vymezení standardních činností výchovného poradce
  • Poradenské činnosti, metodické a informační činnosti, vedení dokumentace výchovného poradce
  • Rozdílnost úlohy výchovného poradce ve škole běžné a ve škole určené pro žáky se zdravotním postižením
Literatura
  • Mousová, H.Z. a kolektiv: Poradenské teorie a strategie. Univerzita Karlova v Praze – Pedagogická fakulta. Praha 2002. ISBN 80-7290-098-6.
  • DRAPELA, J. V. a Vladimír HRABAL. Vybrané poradenské směry : teorie a strategie. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 1995, 81 s. ISBN 8071840114. info
Výukové metody
přednášky, skupinové diskuse, řešení modelových situací, prezentace odborníků z praxe, četba
Metody hodnocení
písemný test
Další komentáře
Studijní materiály
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.