MSBP_HSL Hra v životě dítěte 4 (hra s loutkou)

Pedagogická fakulta
jaro 2013
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D. (přednášející)
Garance
PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět hra s loutkou je především pojímám jako příprava pro komunikaci v praxi, kdy pomocí loutky můžeme většinou rychleji navázat vztah s dítětem, řešit či hledat řešení různých situací. Pomocí etud s loutkou a předměty je kladen důraz na rozvoj obrazotvornosti, nápaditosti., slovní zásoby, na odbourávání strachu, na rozvoj komunikace apod.
Osnova
  • Hra – hravost Metafora Loutka Hra s loutkou Předmět - věc a pozorování jejich znaků Oživení předmětu – co nám o sobě vypovídá Řeč a jednání předmětu Improvizace s předměty a loutkou Scénář pro loutkové divadlo Působení loutkového divadla na dítě
Literatura
    povinná literatura
  • Náhradní obsah: RICHTER, L. Od předmětu k loutce, od loutky k divadlu. Praha : IPOS-ARTAMA, 1997. ISBN 80-7068-097-0
  • Náhradní obsah: DVOŘÁK, J. V. Herectví s loutkou. Praha : IPOS-ARTAMA, 1997. ISBN 80-7068-069-5
    doporučená literatura
  • Náhradní obsah: MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Praha : DiFa AMU, 1996. ISBN 80-85883-13-9
  • HOŘÍNEK, Zdeněk. Úvod do praktické dramaturgie [Hořínek, 1980]. 1. vyd. V Praze : Ústav pro kulturně výchovnou činnost, 1980. 89 s.
Výukové metody
Seminář, zápočet, teoretická příprava, přímá práce s loutkou, se zástupnou rekvizitou, s předmětem, metoda oživování, komunikace skrze loutku, vodění loutky, ozvučení loutky, metody DV
Metody hodnocení
kurz, recenze na odbornou publikaci, krátký výstup s loutkou
Informace učitele
MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Zásobník dramatických her, cvičení a improvizací. Praha : Artama, 1993. ISBN 80-7068-041-5 BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha : Gema, 1990. ULRYCHOVÁ, I.; TAUBENHANSLOVÁ, K. Čteme si a hrajeme si 1, 2, 3. Praha : Pansofia, 1994. ISBN 80-85804-38-7. RICHTER, L. Od předmětu k loutce, od loutky k divadlu. Praha : IPOS-ARTAMA, 1997. ISBN 80-7068-097-0 MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Praha : DiFa AMU, 1996. ISBN 80-85883-13-9 DVOŘÁK, J. V. Herectví s loutkou. Praha : IPOS-ARTAMA, 1997. ISBN 80-7068-069-5 MACHKOVÁ, E.a kol. Malý průvodce DV v MŠ. Praha: ARTAMA, 1992. ISBN 80-7068-047-4.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2011, jaro 2012.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2013/MSBP_HSL