PdF:RJ2BK_BPS1 Seminář k bakalářské práci 1 - Informace o předmětu
RJ2BK_BPS1 Seminář k bakalářské práci 1
Pedagogická fakultajaro 2013
- Rozsah
- 0/0.8/0. 10. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
PhDr. Irina Hobzová (cvičící)
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Eva Kudrjavceva Malenová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Natalia Naumova, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Oxana Truhlářová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Dagmar Kyselová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- Předpokladem je zvolené téma, popř. představa o problematice práce na katedře ruského jazyka a literatury.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 45 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/45, pouze zareg.: 0/45 - Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Seminář vychází ze zadaného tématu bakalářské práce na KRjaL, případně z představy o něm. Bakalářské práce na KRjaL studentů mohou analyzovat problematiku v lingvistice, literatuře ve srovnávacím aspektu a dále témata z dějin a reálií. Student si zvolí téma a vyučujícího podle svého zaměření. Učí se, jak plánovat práci a řídit přístup ke studiu literatury. Zabývá se osvojením různých výzkumných technik a aplikuje je na vlastní projekt. V rámci blokové výuky předmětu student diskutuje o nejasných otázkách souvisejících s jeho bakalářskou prací.
- Osnova
- 1. Výběr a zaměření tématu.
- 2. Výběr primární a sekundární literatury.
- 3. Zpracování projektu práce.
- 4. Koncepce bakalářské práce.
- 5. Metody výzkumu v oblasti cizojazyčného vyučování
- . 6. Příprava a organizace výzkumu.
- 7. Vlastní výzkum.
- 8. Zpracování výsledků výzkumu. Vlastní projekt a prezentace.
- Literatura
- PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2007, 270 s. ISBN 9788071845690. info
- MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004, 78 s. 188. ISBN 80-7315-078-6. info
- GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Translated by Vladimír Jůva. Brno: Paido, 2000, 207 stran. ISBN 8085931796. info
- ECO, Umberto a Ivan SEIDL. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia, 1997, 271 s. ISBN 80-7198-173-7. info
- Výukové metody
- Studium odborné literatury, teoretická příprava. Aktivní zapojení do diskuse.
- Metody hodnocení
- Účast na blokové výuce. Práce v průběhu celého semestru. Zpracování seminární práce = projektu bakalářské práce.
- Informace učitele
- Předpokládá se průběžná systematická práce na zvoleném tématu bakalářské práce při zpracování projektu bakalářské práce. Termín konání blokového semináře bude vyhlášen v prvních týdnech semestru (účast na semináři je nezbytnou podmínkou k ukončení).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2013/RJ2BK_BPS1