PdF:ZS1BK_AV1B Výslovnostní cvičení - Informace o předmětu
ZS1BK_AV1B Výslovnostní cvičení 1B - AJ
Pedagogická fakultajaro 2013
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1BK_AV1B/OS01: Pá 22. 2. 15:45–17:25 učebna 37, Pá 1. 3. 15:45–17:25 učebna 37, Pá 8. 3. 15:45–17:25 učebna 37, Pá 15. 3. 15:45–17:25 učebna 37, Pá 22. 3. 15:45–17:25 učebna 37, Pá 12. 4. 15:45–17:25 učebna 37, Pá 19. 4. 15:45–17:25 učebna 37, Pá 26. 4. 15:45–17:25 učebna 37, Pá 3. 5. 15:45–17:25 učebna 37, Pá 10. 5. 15:45–17:25 učebna 37, Pá 17. 5. 15:45–17:25 učebna 37, Pá 24. 5. 15:45–17:25 učebna 37, M. Sojková Šamalová
- Předpoklady
- The Students are expected to be at the Intermediate level.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The main objective of the course is to develop students' speaking skills and improve students' pronunciation with focus on individual sounds as well as prosodic features.
At the end of the course students should be able to differentiate between typical English sounds, be aware of differences between words arising from their pronunciation in order to be able to serve as a good model for their future students. - Osnova
- During the course students will work on the following features: - sentence stress - s or z - ough and augh - th - consonant sounds - word stress - intonation in question tags - linking
- Literatura
- povinná literatura
- OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. 1st pub. Oxford: Oxford University Press, 2007, 176 s. ISBN 9780194519106. info
- doporučená literatura
- OAKLANDOVÁ, Gabriela. A workbook of English pronunciation for teachers. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 43 s. ISBN 8021039337. info
- OAKLANDOVÁ, Gabriela. A Workbook of English Pronunciation for Teachers II. Brno: MU, 2006, 44 s. info
- HORNBY, Albert Sydney. Oxford advanced learner's dictionary : of current English. Edited by Sally Wehmeier - Michael Ashby. 6th ed. Oxford: Oxford University Press, 2000, xii, 1539. ISBN 0194315851. info
- FRONEK, Josef. Anglicko-český, česko-anglický slovník. 1. vyd. Voznice: LEDA, 1998, xxxvii, 12. ISBN 8085927489. info
- English phonetics and phonology : a practical course. Edited by Peter Roach. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1991, x, 262. ISBN 0521407192. info
- MACCARTHY, Peter Arthur Desmond. English pronunciation : a practical handbook for the foreign learner. Cambridge: W. Heffer, 1944, viii, 179. info
- Výukové metody
- speaking practice, listening, tests
- Metody hodnocení
- Requirements: regular work on the Moodlinka, credit test (based on pronunciation activities from New English File Intermediate, Files 4 - 7)
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2013/ZS1BK_AV1B