DI3MK_EALC Ecological aspects of human activity

Faculty of Education
Spring 2014
Extent and Intensity
0/0/.7. 2 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
RNDr. Barbora Onderková (lecturer)
Guaranteed by
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Bc. Lucie Viková
Supplier department: Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Na konci tohoto kurzu bude mít student základní informace o ekologických pojmech a fungování ekosystému, bude seznámen s globálními problémy světa způsobenými lidskou činností. Student se bude orientovat v systému ochrany přírody a krajiny na území ČR. Tento kurz nabízí důležité informace o systému nakládání s odpady, vysvětlení problematiky starých ekologických zátěží a možností jejich odstraňování. Trvale udržitelný rozvoj jako životní postoj a naděje pro budoucnost je základní myšlenkou kurzu a prolíná se celým jeho obsahem.
Syllabus
  • 1. Základní pojmy 2. Fungování ekosystému 3. Globální ekologie 4. Ochrana přírody a krajiny v ČR 5. Nakládání s odpady 6. Ekologické zátěže, brownfields 7. Trvale udržitelný rozvoj
Literature
  • KADRNOŽKA, Jaroslav. Energie a globální oteplování : Země v proměnách při opatřování energie. Vyd. 1. Brno: VUTIUM, 2006, 189 s. ISBN 8021429194. info
Teaching methods
Lectures, class discussion, ekological data capture of your region
Assessment methods
Final project about ekology in different regions our country.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin.
The course is also listed under the following terms Spring 2012, Spring 2013.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2014/DI3MK_EALC