OP3BP_DSP1 Seminar to Bachelor Thesis 1

Faculty of Education
Spring 2014
Extent and Intensity
0/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. et Mgr. Karel Ouroda, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Bc. Lucie Viková
Supplier department: Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Timetable of Seminar Groups
OP3BP_DSP1/01: Thu 15:45–16:30 učebna 12, K. Ouroda
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 80 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/80, only registered: 0/80, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/80
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Main objectives of this course for students are: - explore quality accessible letters toward given problems, - express self words experimental questions or working hypothesis their baccalaureate work, - express self words theoretic part baccalaureate work, draw conclusions for processing practical parts baccalaureate work.
Syllabus
  • . Introduction to the course • Methodological issues, following the literary field and Czech • Choice of topic outline of the thesis • Selection and processing methodology literature (pedagogy, psychology, didactics, subject) • The working hypothesis, research questions, hypothesis formulation • Methods of collecting documents • Preparation of the theoretical part of the thesis • Preparation for the practical part of the thesis • Standards for citing literature • Organizational security • Inserting elements of the thesis IS • Information for the defense of the thesis . Additional to these
Literature
    required literature
  • HOLOUŠOVÁ, Drahomíra. Jak psát diplomové a závěrečné práce. 2., přeprac. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2000, 110 s. ISBN 8070678410. info
  • HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012, 407 s. ISBN 9788026202196. info
  • CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. Vydání 1. Praha: Grada, 2007, 265 stran. ISBN 9788024713694. info
  • PRŮCHA, Jan. Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-49-4. info
    recommended literature
  • OURODA, Karel. Odborná písemná práce studentů jako mimořádná příležitost k vynikající sebeprezentaci (Professional written work of students as an exceptional opportunity for an excellent self-presentation). 1st ed. Beijing: Beijingská univerzita zahraničních studií, 2010. info
  • KOHOUTEK, Rudolf and Karel OURODA. Jak studovat. Brno: CERM akademické nakladatelství, 2000, 20 s. ISBN 8072041517. info
  • SLANÝ, Antonín and Jaroslav NEKUDA. Jak /ne/napsat závěrečnou práci (How to write/ not to write a diploma thesis). Brno: Masarykova univerzita Brno, 1993, 86 pp. ISBN 80-210-0727-3. info
  • Pedagogický výzkum v zahraničí. Praha: Ústav školských informací (ÚŠI), 1990, 113 s. ISBN 8021100494. info
  • KERLINGER, Fred N. Základy výzkumu chování : pedagogický a psychologický výzkum. Vyd. 1. Praha: Academia, 1972, 705 s. info
    not specified
  • OURODA, Karel. Rozhovor ke 4. světovému fóru komparativní pedagogiky - Beijing 2011 (Interview at 4 World Forum Comparative Education - Beijing 2011). 1st ed. Beijing, 2011. URL info
  • JANÍK, Tomáš and Petr KNECHT. Didaktická transformace učiva a učebnice: k roli didaktických znalostí obsahu autora učebnice. In Kurikulum a učebnice. 2008. ISBN 978-80-210-4730-3. info
  • Český pedagogický výzkum v současných společenských podmínkách : sborník z 3. mezinárodní konference : Brno, 27. a 28. června 1995. Edited by Jan Sup. Brno: Cerm, 1997, 174 s. ISBN 8072040839. info
  • ŠIMONÍK, Oldřich. Pedagogický výzkum očima učitelů základních a středních škol (Pedagogical research by teachers of elementary and secondary schools). In Český pedagogický výzkum v současných společenských podmínkách. Brno: ČAPV a Ústav ped. věd FF MU, 1997, p. 98-101. ISBN 80-7204-083-9. info
  • ŠVEC, Vlastimil. Kvalitativní pedagogický výzkum (Qualitative pedagogical research). In Kapitoly z metodologie pedagogiky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1994, p. 72-76. ISBN 80-210-1031-2. info
Teaching methods
Tutorial The task for the individual preparation - preparation of project By the time available may be included excursions
Assessment methods
Elaboration project baccalaureate work, running tutorial project of baccalaureate work, credit. The subject to completion of the credit To obtain credit, a student must submit an project of baccalaureate work at least 4-5 A4 pages. Students will use when processing an project of baccalaureate work at least 3 different sources (eg, book, journal article, article from the web, etc.). Use of this site can be only one-third of all the sources. Required simultaneously active participation in the seminar.
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2008, Spring 2009, Spring 2010, Spring 2011, Spring 2012, Spring 2013.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2014/OP3BP_DSP1