PdF:SZ7BK_ZVZD Introduction to Health Educ. - Course Information
SZ7BK_ZVZD Introduction to Health Education
Faculty of EducationSpring 2014
- Extent and Intensity
- 0/0/.3. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Martina Martínková, Ph.D. (lecturer)
PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D. (lecturer)
prof. MUDr. Bc. Zuzana Derflerová Brázdová, DrSc. (lecturer)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (lecturer)
RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D. (lecturer)
PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Radim Slaný (lecturer)
Mgr. Daniela Cincibus Vacková (assistant)
Mgr. Ivana Kupčíková, DiS. (assistant) - Guaranteed by
- RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D.
Department of Health Education – Faculty of Education
Contact Person: Michaela Daňková
Supplier department: Department of Health Education – Faculty of Education - Timetable
- Fri 21. 2. 14:50–16:30 učebna 50, Fri 9. 5. 14:50–16:30 učebna 50
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 16 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives
- Comprehensive information about Health support problematic, which WHO Defines as a physical, psychical and social condition. Students will become acquainted with Health support and its three main domains: 1.) biomedical 2.) psychosocial 3.) didactic
- Syllabus
- 1.) Health support – approach and definition 2.) Documents – Health 21, RVP ZV 3.) Biomedical domain: aliment, exercise, smoking, first-aid treatment 4.) Psychosocial domain: vexation, drug and alcohol abuse, smoking, first-aid 5.) Didactic domain: Health support programmes
- Literature
- HORKÁ, Hana. Škola a zdraví 21. 2008. info
- HORKÁ, Hana. Vnímání zdraví v kontextu problematiky životního prostředí mezi studenty Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity (Perception of Health in the Context of Environmental Issues Among Students of the Faculty of Education Masaryk University). In 4. mezinárodní konference Škola a zdraví 21. 2008. ISBN 978-80-7392-044-9. info
- MARÁDOVÁ, Eva. Poruchy příjmu potravy. 1st ed. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2007, 32 pp. ISBN 978-80-86991-09-2. info
- HORKÁ, Hana. Škola a výchova ke zdraví (School and health education). 2007. info
- MACHOVÁ, Jitka and Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví pro učitele. Vyd. 1. V Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2006, 250 s. ISBN 8070447680. info
- KOLÁŘ, Michal. Bolest šikanování. Vyd. 2. Praha: Portál, 2005, 256 s. ISBN 8073670143. info
- KRCH, František David. Poruchy příjmu potravy. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2005, 255 s. ISBN 802470840X. info
- ŘEHULKA, Evžen. Škola a zdraví 21 (School and Health 21). 2005. info
- MUŽÍK, Vladislav, Hana ŠERÁKOVÁ, Marek TRÁVNÍČEK and Jaroslav VRBAS. Výzkumný záměr Škola a Zdraví 21: projekt tělesné výchovy (Research Intent School and Health 21: project of physical education). In SÜSS, Vladimír, Vladislav MUŽÍK and Zdena MARVANOVÁ. Sborník ze semináře pedagogické kinantropologie. Praha: FTVS UK, 2005, p. 3-9. URL info
- KRCH, František David and Eva MARÁDOVÁ. Výchova ke zdraví : poruchy příjmu potravy : příručka pro učitele. Praha: VÚP, 2003, 32 s. info
- SLADKÁ-ŠEVČÍKOVÁ, Jana. Z deníku bulimičky. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 127 s. ISBN 80-7178-795-7. info
- BRÁZDOVÁ, Zuzana and Jaroslav KOTULÁN. Výživová doporučení jako prostředek k ozdravění výživy obyvatelstva. In Sborník konference ergonomickéspolečnosti. Brno: Ergonomická společnost, 1994, p. 31-35. květen 94. info
- Teaching methods
- Theoretical principles, videoprogrammes, study hour.
- Assessment methods
- discussion, group projects
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 4 hodiny.
- Enrolment Statistics (Spring 2014, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2014/SZ7BK_ZVZD