PdF:UPVK_8001 Seminar to Bachelor 1 - Course Information
UPVK_8001 Seminar to Bachelor Thesis 1
Faculty of EducationSpring 2014
- Extent and Intensity
- 0/0/.4. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. et Mgr. Karel Ouroda, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Bc. Lucie Viková
Supplier department: Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 13 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives
- Main objectives of this course for students are: - explore quality accessible letters toward given problems, - express self words experimental questions or working hypothesis their baccalaureate work, - express self words theoretic part baccalaureate work, draw conclusions for processing practical parts baccalaureate work.
- Syllabus
- . Introduction to the course • Methodological issues, following the literary field and Czech • Choice of topic outline of the thesis • Selection and processing methodology literature (pedagogy, psychology, didactics, subject) • The working hypothesis, research questions, hypothesis formulation • Methods of collecting documents • Preparation of the theoretical part of the thesis • Preparation for the practical part of the thesis • Standards for citing literature • Organizational security • Inserting elements of the thesis IS • Information for the defense of the thesis . Additional to these
- Literature
- required literature
- HOLOUŠOVÁ, Drahomíra. Jak psát diplomové a závěrečné práce. 2., přeprac. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2000, 110 s. ISBN 8070678410. info
- HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012, 407 s. ISBN 9788026202196. info
- CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. Vydání 1. Praha: Grada, 2007, 265 stran. ISBN 9788024713694. info
- PRŮCHA, Jan. Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-49-4. info
- recommended literature
- OURODA, Karel. Odborná písemná práce studentů jako mimořádná příležitost k vynikající sebeprezentaci (Professional written work of students as an exceptional opportunity for an excellent self-presentation). 1st ed. Beijing: Beijingská univerzita zahraničních studií, 2010. info
- KOHOUTEK, Rudolf and Karel OURODA. Jak studovat. Brno: CERM akademické nakladatelství, 2000, 20 s. ISBN 8072041517. info
- SLANÝ, Antonín and Jaroslav NEKUDA. Jak /ne/napsat závěrečnou práci (How to write/ not to write a diploma thesis). Brno: Masarykova univerzita Brno, 1993, 86 pp. ISBN 80-210-0727-3. info
- Pedagogický výzkum v zahraničí. Praha: Ústav školských informací (ÚŠI), 1990, 113 s. ISBN 8021100494. info
- KERLINGER, Fred N. Základy výzkumu chování : pedagogický a psychologický výzkum. Vyd. 1. Praha: Academia, 1972, 705 s. info
- not specified
- OURODA, Karel. Rozhovor ke 4. světovému fóru komparativní pedagogiky - Beijing 2011 (Interview at 4 World Forum Comparative Education - Beijing 2011). 1st ed. Beijing, 2011. URL info
- JANÍK, Tomáš and Petr KNECHT. Didaktická transformace učiva a učebnice: k roli didaktických znalostí obsahu autora učebnice. In Kurikulum a učebnice. 2008. ISBN 978-80-210-4730-3. info
- Český pedagogický výzkum v současných společenských podmínkách : sborník z 3. mezinárodní konference : Brno, 27. a 28. června 1995. Edited by Jan Sup. Brno: Cerm, 1997, 174 s. ISBN 8072040839. info
- ŠIMONÍK, Oldřich. Pedagogický výzkum očima učitelů základních a středních škol (Pedagogical research by teachers of elementary and secondary schools). In Český pedagogický výzkum v současných společenských podmínkách. Brno: ČAPV a Ústav ped. věd FF MU, 1997, p. 98-101. ISBN 80-7204-083-9. info
- ŠVEC, Vlastimil. Kvalitativní pedagogický výzkum (Qualitative pedagogical research). In Kapitoly z metodologie pedagogiky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1994, p. 72-76. ISBN 80-210-1031-2. info
- Teaching methods
- Tutorial The task for the individual preparation - preparation of project By the time available may be included excursions
- Assessment methods
- Elaboration project baccalaureate work, running tutorial project of baccalaureate work, credit. The subject to completion of the credit To obtain credit, a student must submit an project of baccalaureate work at least 4-5 A4 pages. Students will use when processing an project of baccalaureate work at least 3 different sources (eg, book, journal article, article from the web, etc.). Use of this site can be only one-third of all the sources. Required simultaneously active participation in the seminar.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 5 hodin.
- Enrolment Statistics (Spring 2014, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2014/UPVK_8001