PdF:VP_Mod6b Výchovný poradce ve škole 2 - Informace o předmětu
VP_Mod6b Osobnost výchovného poradce - specifika role výchovného poradce ve školním prostředí 2
Pedagogická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 8 hodin. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Jan Beran, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium pro výchovné poradce (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Posluchači budou umět definovat základní standardní činnosti výchovného poradce. Budou umět vysvětlit jejich význam z hlediska potřeb školy , budou umět interpretovat získané údaje, navrhovat a plánovat jejich řešení a ovládat metody evaluace poradenského systému. Naučí se vnímat a vysvětlit rozdílnost úlohy výchovného poradce ve škole běžné a a škole určené pro žáky se zdravotním postižením.
- Osnova
- Vymezení standardních činností výchovného poradce
- Poradenské činnosti, metodické a informační činnosti, vedení dokumentace výchovného poradce
- Rozdílnost úlohy výchovného poradce ve škole běžné a ve škole určené pro žáky se zdravotním postižením
- Literatura
- Mousová, H.Z. a kolektiv: Poradenské teorie a strategie. Univerzita Karlova v Praze – Pedagogická fakulta. Praha 2002. ISBN 80-7290-098-6.
- DRAPELA, J. V. a Vladimír HRABAL. Vybrané poradenské směry : teorie a strategie. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 1995, 81 s. ISBN 8071840114. info
- Výukové metody
- přednášky, skupinové diskuse, řešení modelových situací, prezentace odborníků z praxe, četba
- Metody hodnocení
- písemný test
- Další komentáře
- Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2014/VP_Mod6b