AJ2MK_ZATE Testing and Assessment

Faculty of Education
Spring 2015
Extent and Intensity
0/0/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Martina Hulešová, M.A., Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Naděžda Vojtková
Department of English Language and Literature – Faculty of Education
Contact Person: Jana Popelková
Supplier department: Department of English Language and Literature – Faculty of Education
Timetable of Seminar Groups
AJ2MK_ZATE/01: Fri 20. 2. 9:20–11:00 učebna 6, Fri 27. 2. 9:20–11:00 učebna 6, Fri 6. 3. 9:20–11:00 učebna 6, Fri 13. 3. 9:20–11:00 učebna 6, Fri 20. 3. 9:20–11:00 učebna 6, M. Hulešová
Prerequisites
No prerequisites needed
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
By the end of this course, participants should be able to demonstrate the following:
1. A working knowledge of a selection testing means that could be used in a classroom setting
2. Confidence in selecting appropriate tools for testing
3. The ability to evaluate testing tools for specific activities and learner groups
Syllabus
  • Teaching and testing
  • Kinds of tests and testing
  • Validity, reliability
  • Test development
  • Test techniques
  • Testing writing, testing speaking
  • Testing reading, testing listening
Literature
  • VLČKOVÁ, Kateřina. Testování modelu vysvětlujícího známku z cizího jazyka pomocí strategií učení: multinomiální logistická regrese (Testing Model: Foreign Language Learning Strategies Explaining the Academic Achievement: Multinomial Logistic Regression Approach.). In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník z XV. konference ČAPV. 1st ed. České Budějovice: Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, katedra pedagogiky a psychologie, 2007, p. 1-13. ISBN 978-80-7040-991-6. info
  • HRBÁČEK, Jiří. Testování kvality výukových opor a vlivu činnosti tutora (Testing quality education supports and influence tutors activity). In Distanční vzdělávání v České republice - současnost a budoucnost, IV. národní konference. první. Ediční středisko VŠB-Tech. univ. Ostrava: CSVŠ-NCDiV, U lužického semnináře 13, 118 00 Praha 1, 2006, p. 138-737. ISBN 80-86302-36-9. info
  • HUGHES, Arthur. Testing for language teachers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 251. ISBN 0521484952. info
  • KLIMUSOVÁ, Helena. Standardy pro pedagogické a psychologické testování - zdroj inspirace (Standards for educational and psychological testing: a source of inspiration). In Psychologické dny 2002 - "Kořeny a vykořenění". Olomouc: ČMPS, Psychologický ústav AV ČR, 2002, p. 28-35. ISBN 80-86174-05-0. info
  • Standardy pro pedagogické a psychologické testování. 1. české vyd. Praha: Testcentrum, 2001, 192 s. ISBN 8086471071. info
  • PŘÍHODA, Václav. Praxe školského měření : testování na škole prvního stupně. V Praze: Nákladem Dědictví Komenského, 1936. info
Teaching methods
The course will be taught using the following methods:
1. Group-work (constructing tests);
2. Problem-solving (classroom activities)
3. Pretesting;
4. Peer evaluation of the presented outcomes (in the classroom as well as online during the follow-up phase);
5. Tutor's feedback, pretesting results discussed.
Assessment methods
Presentation of one´s own test according to the given criteria.
Language of instruction
English
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 12 hodin.
The course is also listed under the following terms Autumn 2011, Autumn 2013, Spring 2016, Spring 2017, Spring 2018, Spring 2019, Spring 2020.
  • Enrolment Statistics (Spring 2015, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2015/AJ2MK_ZATE