PdF:DPp_ISZ Diploma Thesis - Project - Course Information
DPp_ISZ Diploma Thesis - Project
Faculty of EducationSpring 2015
- Extent and Intensity
- 0/0/1. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Mgr. Kristýna Balátová, Ph.D. (seminar tutor)
doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D. (seminar tutor)
PaedDr. Milan Kubiatko, PhD. (seminar tutor)
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (seminar tutor)
prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc. (seminar tutor) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
Inst.for Research in School and Health – Faculty of Education
Contact Person: PaedDr. Milan Kubiatko, PhD.
Supplier department: Inst.for Research in School and Health – Faculty of Education - Prerequisites (in Czech)
- Předmět si zapisuje student, který bude psát diplomovou práci na Institutu výzkumu školy a zdraví. Typicky ve druhém semestru magisterského navazujícího studia, nebo v osmém semestru dlouhého (pětiletého) magisterského studia.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 13 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives
- The course is designed as a final course encouraging students to write their thesis meeting all the requirements placed on it. Completion of this course will ensure that the student submits thesis agreed by supervisor. The student should be ready for a successful defense of thesis and aware of the requirements stated by a commission on defense.
- Syllabus
- The main activity is the consultation of student and supervisor about topic of diploma thesis. The topic from research are of the research of school and health could student suggest.
- The student should at the end of course:
- - have to chosen topic
- - create schedule of work on the topic
- - create project to diploma thesis
- Literature
- recommended literature
- HENDL, Jan. Přehled statistických metod : analýza a metaanalýza dat. 4., rozšířené vyd. Praha: Portál, 2012, 734 s. ISBN 9788026202004. info
- DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost : příručka pro uživatele. 4. nezměněné vydání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2011, 372 stran. ISBN 9788024619668. URL info
- KŘOVÁČKOVÁ, Blanka and Martin SKUTIL. Jak napsat seminární a závěrečné práce ve společenských vědách. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2009, 31, xvii. ISBN 9788070418635. info
- ŠVEC, Štefan. Metodologie věd o výchově : kvantitativně-scientické a kvalitativně-humanitní přístupy v edukačním výzkumu. Translated by Jana Cacková - Veronika Dvořáčková - Vendula Hlavatá - Tomá. České rozšířené vydán. Brno: Paido, 2009, 302 stran. ISBN 9788073151928. info
- HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum : základní metody a aplikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 407 s. ISBN 8073670402. info
- GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Translated by Vladimír Jůva. Brno: Paido, 2000, 207 stran. ISBN 8085931796. info
- PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 1998, 270 s. ISBN 9788071845690. info
- GAVORA, Peter. Výzkumné metody v pedagogice : příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1996, 130 s. ISBN 808593115X. info
- Teaching methods
- Individual consultations during the work on thesis.
- Assessment methods
- Credits are awarded for the submission of project DT.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught each semester.
Information on the extent and intensity of the course: Individuální konzultace.
- Enrolment Statistics (Spring 2015, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2015/DPp_ISZ