PdF:PR_Mod12 Závěrečná práce - Informace o předmětu
PR_Mod12 Závěrečné práce
Pedagogická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 0/0. 18 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Jan Beran, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Sekaninová
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Cíle předmětu
- Seminář probíhá formou individuálních konzultací. Student bude schopen kriticky pracovat s odbornou literaturou a realizovat samostatně výzkumný (ev. praktický) projekt a zhodnotit jeho výsledky v kontextu současných empirických poznatků i jejich praktických implikací.
- Osnova
- Na úvodní přednášce jsou studenti obeznámeni s obsahovými a formálními náležitostmi závěrečné práce. Student poté pracuje na textu své práce v souladu s pokyny a připomínkami svého vedoucího práce tak, aby práce splňovala požadavky jak z hlediska formálních parametrů (minimální rozsah textu bez příloh a seznamu literatury 40 normostran, práce s literaturou v souladu s citační normou, autorským zákonem a dalšími relevantními normami, odpovídající jazyková úroveň textu, odpovídající přílohy k textu práce), tak i z hlediska obsahového (kritická práce s primárními zdroji informací, odpovídající metodologická úroveň zpracování empirické části práce).
- Literatura
- RING - Rukověť informačně gramotného studenta PdF MU (Online kurz knihovny PedF MU) - http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=632 (mj. práce s literaturou, šablona pro text práce)
- HENDL, J., BLAHUŠ, P. Jak na to? Metodologie závěrečné práce (online učební text FTVS UK). Praha: FTVS. - http://www.ftvs.cuni.cz/hendl/index.htm
- MARTIN, Paul R. a P. P. G. BATESON. Úvod do teorie a metodologie měření chování. Translated by Ivo Müller. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 221 s. ISBN 9788073675264. info
- ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: pravidla hry. Další autor:M.Sedláček,P.Novotný,K.Nedbálková,M.Miková,T.Janík,O.Kaščák,J.Zounek. vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 384 s. Pedagogika. ISBN 978-80-7367-313-0. URL info
- CHRÁSTKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 263 s. ISBN 978-80-247-1369-4. info
- PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2007, 270 s. ISBN 9788071845690. info
- MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006, 332 s. ISBN 9788024713625. info
- KOHOUTEK, Rudolf. Úvod do psychologie : metody poznávání osobnosti a duševního zdraví žáka. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 95 s. ISBN 8021039329. info
- HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum : základní metody a aplikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 407 s. ISBN 8073670402. info
- HENDL, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat :analýza a metaanalýza dat. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 583 s. ISBN 8071788201. info
- Úvod do metodologie psychologického výzkumu :jak zkoumat lidskou duši. Edited by Ján Ferjenčík - Petr Bakalář. 1. vyd. Praha: Portál, 2000, 255 s. ISBN 80-7178-367-6. info
- Výzkumné metody v pedagogice :příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Edited by Peter Gavora. [1. vyd.]. Brno: Paido, 1996, 130 s. ISBN 80-85931-15-X. info
- Výukové metody
- přednáška, individuální konzultace, vypracování textu práce, domácí příprava, sběr dat, četba
- Metody hodnocení
- zápočet - individuální konzultace (100% účast), odevzdání závěrečné práce a její schválení vyučujícím
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2015/PR_Mod12