PdF:SPLBK_LIN2 Specializace log. inter. 2 - Informace o předmětu
SPLBK_LIN2 Specializace: Logopedická intervence u jedinců s narušenou komunikační schopností 2
Pedagogická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 0/0/2. 24 hodin. 10 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Pá 27. 2. 7:30–14:40 učebna 37, Pá 13. 3. 7:30–14:40 učebna 37, Pá 10. 4. 7:30–14:40 učebna 37
- Předpoklady
- SPLBK_LIN1 Specializace log. inter. 1
absolvování předmětu SPLBK_LIN1: Specializace:Logopedická intervence u jedinců s narušenou komunikační schopností 1, podmínkou je správná artikulace všech hlásek - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika - komunikační techniky (program PdF, B-SPD)
- Cíle předmětu
- Student na konci kurzu bude zvládat problematiku: logopedické intervence; cíle terapie narušené komunikační schopnosti; metody,techniky a strategie logopedické terapie; principy logopedické terapie, formy a druhy logopedické terapie; terapie narušeného vývoje řeči, logopedická terapie u dětí s opožděným vývojem řeči, využívané terapeutické postupy při terapii narušeného vývoje řeči, terapie vývojové dysfázie.
- Osnova
- Logopedická intervence: logopedické terapie, cíle, metody,techniky,strategie logopedické terapie, principy logopedické terapie, formy a druhy logopedické terapie, pomůcky a materiály, využívané při logopedické terapii. Terapie narušeného vývoje řeči. Logopedická terapie u dětí s opožděným vývojem řeči. Terapeutické postupy při terapii narušeného vývoje řeči. Terapie vývojové dysfázie.
- Literatura
- LECHTA, Viktor. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Translated by Jana Křížová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 359 s. ISBN 80-7178-801-5. info
- LECHTA, Viktor. Terapie narušené komunikační schopnosti. Translated by Jana Křížová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 386 s. ISBN 8071789615. info
- LECHTA, Viktor. Logopedické repetitórium : teoretická východiska súčasnej logopedie, moderné prístupy. Bratislava: SPN, 1990, 278 s. ISBN 80-08-00447-9. info
- Raná péče u dětí se zdravotním postižením : kapitoly 9, 10, 11, 12, 13. Edited by Anna Berná, Translated by Rudolf Volejník. [Praha]: Středisko rané péče, 1997, 117 s. info
- Vývinová dysfázia :špecificky narušený vývin reči. Edited by Marína Mikulajová - Iris Rafajdusová. 1. vyd. Bratislava: Marína Mikulajová a Iris Rafajusová, 1993, 288 s. ISBN 80-900445-0-6. info
- BOČKOVÁ, Barbora. Vývojová dysfázie z pohledu francouzské logopedické praxe. In BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ. Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. 1. vyd. Brno: Paido, 2007, s. 67-77, 10 s. ISBN 978-80-7315-150-8. info
- BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona. Komunikace dětí předškolního věku. první. Praha: Grada Publishing, a.s., 2012, 236 s. ISBN 978-80-247-3008-0. info
- KANNENGIESER, Simone. Sprachentwicklungsstörungen : Grundlagen, Diagnostik und Therapie. 2., aktualisierte und erweit. München: Elsevier, Urban & Fischer, 2012, x, 477. ISBN 9783437483516. info
- BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona. Rozvoj komunikačních kompetencí u dětí předškolního věku. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 200 s. ISBN 9788021044548. info
- Výukové metody
- konzultace, diskuse ve studijním ročníku
- Metody hodnocení
- závěrečný písemný test (podmínkou úspěšného zvládnutí je 75 % správných odpovědí); ústní zkouška
- Informace učitele
- Podmínkou ukončení předmětu je správná artikulace všech hlásek.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2015/SPLBK_LIN2