PdF:AJB_GUEST2 Kurz zahraničního lektora - Informace o předmětu
AJB_GUEST2 Kurz zahraničního lektora
Pedagogická fakultajaro 2016
- Rozsah
- 0/0/1.7. Intenzivní kurz. 17.-19.3. 2016 (for details see IS). 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Scott M. Waring, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Čt 17. 3. 15:00–18:30 zasedací místnost děkanátu, Pá 18. 3. 15:00–18:30 zasedací místnost děkanátu, So 19. 3. 9:00–12:30 zasedací místnost děkanátu
- Předpoklady
- Fluent English.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 11 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Course title: Teaching with Primary Sources.
Participants will gain strategies for using primary sources to help students engage in learning, develop critical thinking skills, and build content knowledge. - Osnova
- Participants will:
- Justify conclusions about whether a source is primary or secondary depending upon the time or topic under study.
- Describe examples of the benefits of teaching with primary sources.
- Analyze a primary source using various tools
- Identify key considerations for selecting primary sources for instructional use (for example, student needs and interests, teaching goals, etc.)
- Access primary sources and teaching resources for instructional use
- Analyze primary sources in different formats
- Analyze a set of related primary sources in order to identify multiple perspectives
- Facilitate a primary source analysis using various tools Demonstrate how primary sources can support at least one teaching strategy (for example, literacy, inquiry-based learning, historical thinking, etc.)
- Create a primary source-based activity that helps students engage in learning, develop critical thinking skills and construct knowledge
- Literatura
- doporučená literatura
- Bahde, A., Smedberg, H., & Taormina, M. (2014). Using primary sources: Hands-on instructional exercises. Santa Barbara, CA: Libraries Unlimited.
- Mac Austin, H., & Thompson, K. (2015). Examining the evidence: Seven strategies for teaching with primary sources. North Mankato, MN: Maupin House Publishing.
- Levstik, L. S., & Barton, K. C. (2015). Doing history: Investigating with children in elementary and middle schools. New York, NY: Routledge, 2015.
- Výukové metody
- Lectures, powerpoint and youtube support, class discussion, text analysis,home reading.
- Metody hodnocení
- Full attendance, active participation in classes. Details will be provided by the instructor.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- The course will be taught by dr. Scott Waring: Dr. Scott M. Waring is the Program Coordinator and Associate Professor for the Social Science Education Program at the University of Central Florida. He earned his B.S. and M.A. in Education from the University of South Florida and his Ph.D. from the University of Virginia in Social Studies Education, with a minor in Instructional Technology. He teaches courses at the undergraduate and graduate level in social science methodology, research, and theory.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
The course Teaching with Primary Sources is taught by Dr. Scott Waring, University of Central Florida.
- Statistika zápisu (jaro 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2016/AJB_GUEST2