PdF:CS2RC_JSZP Seminář k závěrečné práci - Informace o předmětu
CS2RC_JSZP Seminář k závěrečné práci
Pedagogická fakultajaro 2016
- Rozsah
- 0/0/8. počet konzultací v semestru. 20 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Eva Minářová, CSc. (cvičící)
doc. PhDr. Jana Marie Tušková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Ivana Kolářová, CSc. (cvičící)
PaedDr. Ivo Martinec, CSc. (cvičící)
prof. PhDr. Rudolf Šrámek, CSc., dr. h.c. (cvičící)
PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. JUDr. Dagmar Sochorová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Hana Svobodová, Dr. phil. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Eva Minářová, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Petra Rozbořilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- ZS1 Český jazyk a literatura pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Náplň tvoří individuální konzultace studenta s vedoucím závěrečné práce na téma, které si student po dohodě s ním zvolil. Témata prací z českého jazyka pro studenty učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy se týkají vyučování českého jazyka, kultury vyjadřování žáků základních škol, vybraných jazykových jevů v textech různých stylových oblastí, mluvených projevů ve zvoleném regionu, jazykové stránce literatury pro mládež, vývojových tendencí v současné spisovné češtině, výzkumu znalostí žáků základní školy aj.
Předpokládá se, že v závěru kurzu:
– student má dokončený výzkum a dokáže jej vyhodnotit;
– student je schopen předložit zpracování výsledků výzkumu a zobecnění poznatků;
– student má zpracovanou předběžnou verzi závěrečné práce. - Osnova
- 1. Konzultace plánu výzkumu (např. dialektologického výzkumu v terénu, výzkumu znalostí žáků...) 2. Průběžná prezentace výsledků. 3. Písemné zpracování výsledků výzkumu. 4. Diskuse nad problémy výzkumu.
- Literatura
- SPOUSTA, Vladimír. Vádemékum autora odborné a vědecké práce : (se zaměřením na práce pedagogické). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2000, 158 s. ISBN 8021023872. info
- ČMEJRKOVÁ, Světla, František DANEŠ a Jindra SVĚTLÁ. Jak napsat odborný text. Vydání první. Praha: Leda, 1999, 255 stran. ISBN 8085927691. info
- SPOUSTA, Vladimír. Etické aspekty vědecké práce. In Maňák, Josef, a kol. Kapitoly z metodologie pedagogiky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1994, s. 109-115. ISBN 80-210-1031-2. info
- SPOUSTA, Vladimír. Práce s literaturou. Kapitola 15. In Maňák, Josef, a kol. Kapitoly z metodologie pedagogiky. Chapters on the Methodology of Pedagogy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1994, s. 91-100. Spisy Pedag. fak. Masarykovy univ. v Brně - sv. 57. ISBN 80-210-1031-2. info
- Výukové metody
- Individuální konzultace s vyučujícím;
heuristické metody;
excerpce;
obsahová analýza textu;
syntéza;
diskuse s vedoucím práce. - Metody hodnocení
- Podmínkou pro získání zápočtu je:
– předložení zpracovaných výsledků výzkumu;
– předložení předběžné verze závěrečné práce. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2016/CS2RC_JSZP