PdF:SZ7MP_PsSP Psychologie ve školní praxi - Informace o předmětu
SZ7MP_PsSP Psychologie ve školní praxi - seminář
Pedagogická fakultajaro 2016
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Kateřina Bartošová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Zuzana Kročáková (cvičící)
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Tereza Škubalová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Ivana Kupčíková, DiS. (pomocník) - Garance
- Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Sekaninová
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7MP_PsSP/01: Po 14:50–15:35 učebna 25, J. Mareš
SZ7MP_PsSP/02: Po 12:05–12:50 učebna 36, K. Bartošová
SZ7MP_PsSP/03: Út 13:00–13:45 učebna 39, Z. Kročáková
SZ7MP_PsSP/04: Út 10:15–11:00 učebna 39, Z. Kročáková
SZ7MP_PsSP/05: Po 9:20–10:05 učebna 39, Z. Kročáková
SZ7MP_PsSP/06: Út 9:20–10:05 učebna 39, Z. Kročáková
SZ7MP_PsSP/07: St 10:15–11:00 učebna 39, Z. Kročáková
SZ7MP_PsSP/08: Po 10:15–11:00 učebna 39, Z. Kročáková
SZ7MP_PsSP/09: Po 13:00–13:45 učebna 39, Z. Kročáková
SZ7MP_PsSP/10: Po 11:10–11:55 učebna 39, Z. Kročáková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 46 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- V semináři jsou diskutována témata z přednášek, prostřednictvím referátů, malých výzkumných sond a řešení modelových situací. Studenti v závěrečné seminární práci potvrzují schopnost řešení běžných praktických problémů školské praxe na základě získaných teoretických znalostí. Znalost pojmů, konceptů a teorií je ověřována písemným testem.
- Osnova
- 1. Psychologie výchovy a vyučování. 2. Vývoj psychologie v pedagogické praxi. 3. Teoretické koncepce a směry. 4. Metody psychologie. 5. Psychologický výzkum výchovy a vyučování. 6. Učení a jeho druhy .Přeučení. Transfer a interference. 7. Výsledky učení (vědomosti, dovednosti a návyky; kompetence). 8. Vyučování z hlediska psychologie. 9. Příčiny školní úspěšnosti a neúspěšnosti. 10. Zkoušení žáků. 11. Typy výchovy. 12. Osobnost žáka současné školy. 13. Formativní vlivy působící na žáka. 14. Osobnost učitele. 15. Vztahy mezi učitelem a žákem. 16. Klima školní třídy a školy. 17. Závady (dificility) a poruchy chování ve škole. 18. Tvořivost. 19. Sebevýchova. 20. Psychohygiena, poradenství, psychoterapie.
- Literatura
- Ebrary Education etc. - http://www.ped.muni.cz/wlib/
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 5. Praha: Portál, 2008, 380 s. ISBN 9788073674274. info
- ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vydání druhé. Praha: Portál, 2007, 655 stran. ISBN 9788073672737. info
- KOHOUTEK, Rudolf. Psychologie osobnosti a zdraví žáka. První. Brno: Masarykova univerzita, pedagogická fakulta, 2006, 167 s. Výzkumný záměr Škola a zdraví. ISBN 80-210-4077-7. info
- FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi. Translated by Karel Balcar. Vyd. 2. Praha: Portál, 2003, 383 s. ISBN 80-7178-626-8. info
- KOHOUTEK, Rudolf. Základy užité psychologie. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2002, 544 s. ISBN 80-214-2203-3. info
- KOHOUTEK, Rudolf. Základy pedagogické psychologie [Kohoutek, 1996]. Brno: Cerm, 1996, 184 s. ISBN 80-85867-94-X. info
- Psychologie výchovy a vyučování. Edited by Jan Čáp. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova - Vydavatelství Karolinum, 1993, 413 s. ISBN 80-7066-534-3. info
- Výukové metody
- seminář, skupinové diskuse, modelové situace, četba
- Metody hodnocení
- zápočet - aktivní účast ve výuce, seminární práce, zápočtový test
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2016/SZ7MP_PsSP