PdF:ARTKC_DRTe Dramaterapie - Informace o předmětu
ARTKC_DRTe Dramaterapie
Pedagogická fakultajaro 2017
- Rozsah
- 0/0/8. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Juřicová
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Předmět je určen výhradně účastníkům CŽV! Není nabízen ostatním oborům a nebude udělována výjimka. - Mateřské obory/plány
- DPS Arteterapie (program PdF, C-CV)
- Expresivní terapie se zaměřením na arteterapii (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Cílem je seznámit se základními pohledy na obor dramaterapie, ukázat jeho kořeny, seznámit studenty s hlavními odborníky této oblasti, dát jim přehled o nejdůležitějších pojmech, naučit je základní cvičení.
- Osnova
- Drama, dramatická výchova, drama jako edukační prostředek, drama jako léčebný prostředek (tj. terapie), paradivadelní systémy edukační povahy, paradivadelní systémy terapeutické povahy, dramaterapie definice, nespecifické cíle dramaterapie, rozdíl mezi současným pojetím psychodramatu a dramaterapie různé diferenciační úrovně, improvizace, typy improvizace, dramatická výchova vzorová lekce, cvičení tělo a rozhýbání, prostor, rytmus a vnímavost, kontakt, dramatická hra
- Literatura
- Sto námětů pro dramatickou výchovu (Rozš.) : 100 námětů pro dramatickou výchovu : hry a cvičení pro děti od 3 do 10 let. info
- MACKOVÁ, Silva. Dramatická výchova. Vyd. 1. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2004, 214 s. ISBN 8085429934. info
- PAVLOVSKÁ, Marie. Dramatická výchova. 1. vyd. Brno: CERM, 1998, 21 s. ISBN 80-7204-071-5. info
- Výukové metody
- ukázky a praktická cvičení
- Metody hodnocení
- 100 % účast, vytvoření zásobníku dramatických her sloužících terapii.
- Statistika zápisu (jaro 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2017/ARTKC_DRTe