PdF:FY2MP_KMPF Kompendium fyziky - Informace o předmětu
FY2MP_KMPF Kompendium fyziky
Pedagogická fakultajaro 2017
- Rozsah
- 0/0/2. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FY2MP_KMPF/01: Po 18:30–20:10 učebna 3, T. Miléř
- Předpoklady
- Fy2MP_SKP1 Školní pokusy 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu si vytvořit celistvý obraz o vzájemné propojenosti jednotlivých částí fyziky základního kursu.
- Osnova
- 1.Experiment jako nástroj fyzikálního studia. 2.Vývoj klasické fyziky - mechanika, termodynamika, elektřina a magnetismus, kmity a vlny, optika, atomová fyzika 3.Vývoj klasické fyziky k relativistickému nekvantovému obrazu přírody. 4.Vývoj fyziky ke kvantovému obrazu přírody.
- Literatura
- MILÉŘ a HOLLAN: Klima a koloběhy látek, 2014, Moduly jako prostředek inovace v integraci výuky moderní fyziky a chemie (CZ.1.07/2.2.00/28.0182) http://amper.ped.muni.cz/gw/aktivity/klima.pdf http://amper.ped.muni.cz/gw/aktivity/clima_fluxes.pdf
- HALLIDAY, David, Robert RESNICK a Jearl WALKER. Fyzika : vysokoškolská učebnice obecné fyziky. Translated by Jan Obdržálek - Jiří Komrska - Petr Dub. Vyd. 1. V Brně: Vysoké učení technické, 2000, vii, s. ISBN 8071962147. info
- Výukové metody
- seminář
- Metody hodnocení
- Typ: seminář Podmínkou úspěšného ukončení je kromě předepsané účasti absolvování nejméně dvou úspěšných výstupů během semestru. Podmínky získání hodnocení prospěl u kolokvia - rozpravy v úzkém kruhu dvou až tří studentů na vybrané téma. Hodnotí se zasvěcenost, aktivita a formulace odpovědí.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2017/FY2MP_KMPF