PdF:VVD4014 Akademické psaní pro doktorské - Informace o předmětu
VVD4014 Akademické psaní pro doktorské studium s výtvarným zaměřením
Pedagogická fakultajaro 2017
- Rozsah
- 0/0/2. konzultace. 20 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. PhDr. Zbyněk Fišer, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Juřicová
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky (angl.) (program PdF, D-SPE4)
- Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky (program PdF, D-SPE4)
- Výtvarná výchova (angl.) (program PdF, D-SPE)
- Výtvarná výchova (program PdF, D-SPE) (2)
- Osnova
- Předmět je zaměřen na rozvíjení speciálních textotvorných dovedností studenta v oblasti tvorby odborného textu ve všech fázích od přípravy projektu, hledání a precizace tématu, návrhu vhodných metod výzkumu, přes tvorbu osnovy, harmonogramu a souboru kooperujících instancí po vyhodnocování a zpracovávání dat z výzkumu, interpretaci a jejich vyhodnocení a adekvátní shrnutí. Nácvik je zaměřen na prohlubování jak recepčních, tak produkčních kompetencí v oblasti práce s rozmanitými druhy odborného teoretického a didaktického textu v českém jazyce. Důraz je kladen na dovednost odlišit při psaní odborný, esejistický a popularizační, resp. výukový text pro rozličné recipienty.
- Literatura
- povinná literatura
- HORÁČEK, Radek, Zbyněk FIŠER a Vladimír HAVLÍK. Slovem, akcí, obrazem - příspěvek k interdisciplinaritě tvůrčího procesu. 1. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 208 s. SPISY PEDAGOGICKÉ FAKULTY MU sv. 146. ISBN 978-80-210-5389-2. info
- FIŠER, Zbyněk, Dagmar DVOŘÁKOVÁ, Jitka CHOLASTOVÁ, Petr KUBĚNSKÝ, Pavla KOPEČNÁ a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 226 s. ISBN 978-80-210-6121-7. info
- ELIAŠOVÁ, Viera. Tvorivé písanie a možnosti jeho využitia v edukačnom procese. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského, 2011, 186 s. ISBN 9788022330794. info
- PAZDERNÍKOVÁ, Pavla. Tvůrčí psaní a vědecká práce. Využití tvůrčích technik při tvorbě odborného textu. In My,Ty, Oni, aneb festival tvůrčího psaní a storytellingu na PdF MU. 2009. info
- ČMEJRKOVÁ, Světla, František DANEŠ a Jindra SVĚTLÁ. Jak napsat odborný text. Vydání první. Praha: Leda, 1999, 255 stran. ISBN 8085927691. info
- doporučená literatura
- KRUSE, O.Keine Angst vor dem leeren Blatt. Ohne Schreibblokaden durchs Studium, 1993.
- KRUSE, O. – E.-M. JAKOBS & G. RUHMANN (eds.), Schlüsselkompetenz Schreiben. Konzepte, Methoden, Projekte für Schreibberatung und Schreibdidaktik an der Hochschule , 1999.
- PAVLOVSKÁ, Marie a Šárka DOHNALOVÁ. My,Ty, Oni, aneb festival tvůrčího psaní a storytellingu na PdF MU. 2009. info
- PAZDERNÍKOVÁ, Pavla. Cesty k umění. Využití tvůrčího psaní v galerijních animacích. In Aktuální otázky zprostředkování umění. Teorie a praxe galerijní pedagogiky, vizuální kultura a výtvarná výchova. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007, s. 20-23. Spisy pedagogické fakulty Mu, sv. sč. 101. ISBN 978-80-210-4371-8. info
- Výukové metody
- teoretická příprava
- Metody hodnocení
- Portfolio s ukázkami vlastních textů dle zadání pedagoga.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (jaro 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2017/VVD4014