ZeD017 Geoinformation and Cartographic Tools in Geographic Education

Faculty of Education
Spring 2017
Extent and Intensity
0/0/2. 10 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Bc. Darina Mísařová, Ph.D. (lecturer)
doc. PhDr. Mgr. Hana Pokorná, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Radovan Šikl, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Mgr. Hana Pokorná, Ph.D.
Department of Geography – Faculty of Education
Contact Person: Kateřina Brabcová
Supplier department: Department of Geography – Faculty of Education
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s aktuální terminologií a metodologií výzkumů kognitivní kartografie, s problematikou vývoje a výzkumu kartografické a geoinformační gramotnosti. Představeny budou výzkumy v oblasti kartografie a geoinformatiky, pedagogiky a psychologie se souvztažností k problematice rozvoje kartografické a geoinformační gramotnosti.
Syllabus (in Czech)
  • Studenti se seznámí s problematikou vnímání prostoru a zpracování obrazových informací, se základními směry kognitivní kartografie. Podrobně bude představen i vybraný experiment z oblasti kognitivní kartografie se zapojením studentů do jeho vzorového řešení. Pozornost bude věnována kartografickým dovednostem v kontextu vizuální gramotnosti, kognitivního vývoje a prostorového vnímání a postavení kartografických dovedností v kurikulárních dokumentech. Osnova: 1. Zrakové a mentální vnímání prostoru a jeho neformální a formální grafický záznam 2. Kognitivní kartografie, základní směry výzkumu, sestavení experimentu a jeho realizace. 3. Kartografická a geoinformační gramotnost. 4. Kartografické dovednosti v kurikulárních dokumentech.
Teaching methods (in Czech)
seminář, samostatná práce
Assessment methods (in Czech)
Splnění dílčích úkolů: 1. Zpracování diskusního textu kriticky hodnotícího min. dvě výzkumné studie na zadané téma (výběr dle zadání učitele). 2. Sestavení a prezentace návrhu didaktické transformace vybraného tématu z problematiky výuky kartografie a geoinformatiky na ZŠ nebo SŠ.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2018, Spring 2019, Spring 2020, Spring 2021.
  • Enrolment Statistics (Spring 2017, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2017/ZeD017