PdF:AJ5502 Kurz zahraničního lektora - Informace o předmětu
AJ5502 Kurz zahraničního lektora
Pedagogická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 0/0/1.7. Intenzivní blokový kurz ve dnech 3. 3. (9:00 - 17:00), 4. 3. (9:00 - 12:30). 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Scott Waring (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ5502/OS01: So 3. 3. 9:00–12:00 učebna 56, 13:00–17:00 učebna 56, Ne 4. 3. 9:00–12:30 učebna 57, S. Hanušová
- Předpoklady
- Fluent English.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (angl.) (program PdF, B-SPE) (3)
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE) (3)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (angl.) (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (angl.) (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (angl.) (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (angl.) (program PdF, N-ZS) (4)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (program PdF, N-ZS) (4)
- Cíle předmětu
- Course title: Teaching with Primary Sources. Participants will gain strategies for using primary sources to help students engage in learning, develop critical thinking skills, and build content knowledge.
- Osnova
- Justify conclusions about whether a source is primary or secondary depending upon the time or topic under study
- Describe examples of the benefits of teaching with primary sources
- Analyze a primary source using analysis tools
- Access teaching tools and primary sources from various sources
- Identify key considerations for selecting primary sources for instructional use (for example, student needs and interests, teaching goals, etc.)
- Analyze primary sources in different formats
- Analyze a set of related primary sources in order to identify multiple perspectives
- Facilitate a primary source analysis using various tools
- Demonstrate how primary sources can support at least one teaching strategy (for example, literacy, inquiry-based learning, historical thinking, etc.)
- Create a primary source-based activity that helps students engage in learning, develop critical thinking skills and construct knowledge
- Literatura
- povinná literatura
- The Power and Potential of Primary Sources - http://tps.govst.edu/PDF/2013/TPS-GSU%20Coaches%20Toolbox/power%20and%20potential%20of%20primary%20sources.pdf
- Thinking Like a Historian - http://www.loc.gov/teachers/tps/quarterly/historical_thinking/article.html
- doporučená literatura
- Hoovervilles, Jalopies, and Riding the Rails: Investigating the Great Depression Through Primary Sources - http://www.socialstudies.org/publications/ssyl/september-october2016/hoovervilles-jalopies-and-riding-the-rails-investigating-the-great-depression-
- Výukové metody
- Lectures, class discussion, analysis of materials,home reading.
- Metody hodnocení
- Full attendance, active participation in classes, reading materials as set. Details will be provided by the instructor.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Course teacher:
Scott M. Waring, Ph.D.
Professor and Program Coordinator of Social Science Education
Director of Library of Congress' Teaching with Primary Sources Program
Editor of Social Studies and the Young Learner
Co-Editor of Contemporary Issues in Technology and Teacher Education - Social Studies
Interdisciplinary Feature Editor of Social Studies Research and Practice
University of Central Florida
Prior to the sessions the participants are asked to read:
The Power and Potential of Primary Sources - http://tps.govst.edu/PDF/2013/TPS-GSU%20Coaches%20Toolbox/power%20and%20potential%20of%20primary%20sources.pdf
and
Thinking Like a Historian - http://www.loc.gov/teachers/tps/quarterly/historical_thinking/article.html - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2018/AJ5502