PdF:SP4BP_REH2 Specializace: Rehabilitace oso - Informace o předmětu
SP4BP_REH2 Specializace: Rehabilitace osob se zdravotním postižením 2
Pedagogická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- MUDr. Michaela Sosíková, Ph.D. (přednášející), Mgr. Jitka Halešová (zástupce)
- Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SP4BP_REH2/01: Po 7:30–9:10 Nem. u sv. Anny, M. Sosíková
- Předpoklady
- SP4BP_REH1 Specializace: Rehabilitace zdravotně postižených 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu Rehabilitace zdravotně postižených 2 je seznámení studentů s pojmy ergoterapie - ergodiagnostika, ergoterapie kondiční skupinová, ergoterapie individuální cílená (specifická), výběr činností podle poškození, výcvik obratnosti, rozsah pohybu svalové síly, vytrvalosti při činnosti horních končetin, výcvik sebeobsluhy, výcvik denních činností. Po úspěšném absolvování se student orientuje v základních pojmech ergoterapie a ergonomie. Zná pomůcky určené pro zdravotně postižené - pro správný sed, vertikalizační pomůcky, pomůcky pro výcvik sebeobsluhy a denních činností.
- Osnova
- Okruhy: Základy ergonomie - pojem ergonomie, hodnocení pracovního místa, čtení, psaní, práce s počítačem, klávesnice, myš, pracovní deska, židle, opěra dolních končetin, opěra horních končetin, prostor pro dolní končetiny, prostor pro horní končetiny, opěra zápěstí, zorný úhel, zorná vzdálenost, výška obrazovky počítače, hodnocení profesiogramu, pracovní poradenství, pomůcky pro zdravotně postižené pro správný sed, vertikalizační pomůcky, pomůcky pro výcvik sebeobsluhy a denních činností.
- Literatura
- doporučená literatura
- NOVOSAD, Libor. Základy speciálního poradenství :struktura a formy poradenské pomoci lidem se zdravotním nebo sociálním znevýhodněním. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 159 s. ISBN 80-7178-197-5. info
- Výukové metody
- Teoretická příprava a praktické cvičení v rehabilitačním zařízení.
- Metody hodnocení
- Ústní zkouška.
- Informace učitele
- http://ped.muni.cz/wsedu
Odborná literatura: HABŠUDOVÁ, M. Špeciálne pomocky - kompenzačné, rehabilitačné, ortopedické. PÚCHOV, 1998. ISBN 80-968099-4-6. KUBÍČ, KUBÍČOVÁ, Z. Pomůcky pro tělesně postižené. Praha: Septima, 2001. HINTNAUS, L., HINTNAUSOVÁ, M. Účast rodičů při ergoterapii dětí se zdravotním postižením - proč a jak pomáhat úspěšnosti léčby. Praha: IPPP, 1900. NOVOSAD, L. Základy speciálního poradenství. Struktura a formy poradenské pomoci lidem se zdravotním nebo sociálním znevýhodněním. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-197-5. Kontakt na vyučující: michaela.sosikova@fnusa.cz prim.MUDr.M.Sosiková zástupce přednosty pro LPP Klinika funkční diagnostiky a rehabilitace - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Zapisují studenti somatopedie a psychopedie.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2018/SP4BP_REH2