PdF:FJ1009 Dramatická výchova ve výuce fr - Informace o předmětu
FJ1009 Dramatická výchova ve výuce francouzského jazyka 2
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/3/0. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. (cvičící)
Aurelia Pelletier (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJ1009/01: Út 17:00–19:50 učebna 67, A. Pelletier
- Předpoklady
- Znalost francouzského jazyka - úroveň A2 a více
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE) (2)
- Cíle předmětu
- Předmět je koncipován jako druhá část osvojování řečových dovedností ve francouzském jazyce v sólovém i skupinovém projevu a na využití dramatické výchovy ve vyučovacím procesu. Pozornost je věnována správné výslovnosti, intonaci, hře se slovy. Součástí předmětu je nácvik vybraných dramatických textů, osvojení si současných tendencí ve francouzské dramatické výchově.
- Výstupy z učení
- Po absolvování tohoto kurzu by student měl být schopen vyjádřit se v cizím jazyce k různým tématům v různých modelových situacích a být schopen navrhnout metodický list s využitím dramatických prvků.
- Osnova
- 1. Výběr textu. 2. Interpretace krátkých textů. 3. Uvědomění si obsahu slova a jeho vyjádření. 4. Vyjádření pocitů a emocí. 5. Hry monologické a dialogické. 6. Nácvik didaktických postupů.
- Literatura
- doporučená literatura
- BOAL, A. Jeux pour acteurs et non acteurs. Pratique du théâtre de l’opprimé. 1. vyd. Paris : Hachette, 2004. 307 s. ISBN 2707142174.
- BUTRON, J.-L. a kol. Pièces drôles pour les enfants. Paris : Retz, 2005. 208 s. ISBN 2725624711.
- HERIL, A. MEGRIER, D., Entraînement théâtral pour les adolescents. 1. vyd. Paris : Retz, 1994. 112 s. ISBN 2725619602.
- HINGLAIS, S. Enseigner le français – Par des activités d expressions et de communication. 1. vyd. Paris : Retz, 2001. 96 s. ISBN 2725621305.
- FONTAINE, F. a kol. Grammaire en scène. 1. vyd. Paris : Retz, 1995. 160 s. ISBN 2725616204.
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace.
- Metody hodnocení
- Závěrečný (skupinový) projekt, ústní projev.
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/FJ1009