MA0016 Využití ICT ve vyučování matematice (se zaměřením na výukový software GeoGebra)

Pedagogická fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Leni Lvovská, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Leni Lvovská, Ph.D.
Katedra matematiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Leni Lvovská, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra matematiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MA0016/01: Pá 15. 3. 9:00–16:50 učebna 72, Pá 29. 3. 9:00–16:50 učebna 72, Pá 26. 4. 9:00–16:50 učebna 72, L. Lvovská
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem kurzu je seznámit posluchače s možnostmi matematického software GeoGebra.
Výstupy z učení
Po absolvování kurzu bude student seznámen s možnostmi využití matematického software GeoGebra v učitelské praxi.
Osnova
  • Školní vzdělávací portály. E-learning. Úvod do programu GeoGebra. Dynamická geometrie, závislosti objektů, tabulky, funkce, grafy apod. Možnosti programu GeoGebra i pro jiné předměty než matematika. Příbuzné systémy, jejich srovnání a webová rozhraní, možné vstupy, výstupy a interakce.
Literatura
  • JANYŠKA, Josef. Geometrická zobrazení. Online. 2020. URL info
  • PAVLÍČKOVÁ, Lenka. Využití matematického softwaru GeoGebra při výuce funkcí na střední škole. In 9. didaktická konference s mezinárodní účastí. 2015. info
  • HERBER, Jiří. Mongeova zobrazovací metoda na počítači. Edited by Josef Janyška. 2008, 1 CD-ROM. URL info
  • JANYŠKA, Josef a Anna SEKANINOVÁ. Analytická teorie kuželoseček a kvadrik. 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 178 s. ISBN 80-210-2604-9. info
  • HORÁK, Pavel a Josef JANYŠKA. Analytická geometrie. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, iv, 151 s. ISBN 80-210-1623-X. info
Výukové metody
Seminář.
Metody hodnocení
Samostatný funkční projekt.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.