PdF:ONLINE_AS Angličtina Online - Mluvený pr - Informace o předmětu
ONLINE_AS Angličtina Online - Mluvený projev
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- projekt. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Martin Adam, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Zuzana Kršková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Tamara Váňová (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ONLINE_AS/01: Rozvrh nebyl do ISu vložen. A. Dobrovolná
ONLINE_AS/02: Rozvrh nebyl do ISu vložen. A. Dobrovolná
ONLINE_AS/03: Rozvrh nebyl do ISu vložen. I. Hrozková
ONLINE_AS/04: Rozvrh nebyl do ISu vložen. Z. Kršková
ONLINE_AS/05: Rozvrh nebyl do ISu vložen. Z. Kršková - Předpoklady
- The prerequisites are an interest in the subject, a fast Internet connection and a possibility to video record youreselves (a camera or a mobile phone). The course is suitable for students with B1 level and above.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 200 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/200, pouze zareg.: 0/200, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/200 - Cíle předmětu
- To improve students' presentation and discussion skills;
to encourage learners to evaluate their own performance;
to engage in self-monitoring and peer-monitoring as means of improving speaking performance.
At the end of the course the students should be able to use information gathered from different sources to prepare a presentation, to critically assess their and their peers´ language performance, discussion. The tasks try to prepare students for making presentations and for classroom interaction as second-language learners and teachers. - Výstupy z učení
- At the end of the course the students will be able: to use information gathered from different sources to prepare a presentation;
to critically assess their and their peers´ language performance;
to make presentations in academic settings - Osnova
- 1 Structuring the presentation.
- 2 Getting the attention of the audience.
- 3 Structuring the talk.
- 4 Summarising and ending talk. Procedural vocabulary.
- 5 Expressing a point of view. Reporting, presenting contrasting or contradictory ideas.
- Literatura
- PATERSON, Ken, Caroline CAYGILL a Rebecca SEWELL. A handbook of spoken grammar : strategies for speaking natural English. 1st pub. Peaslake: Delta, 2011, 95 s. ISBN 9781905085545. info
- GUDE, Kathy. Advanced listening and speaking CAE. 3rd impression. Oxford: Oxford University Press, 2003, 152 s. ISBN 0194534251. info
- GUDE, Kathy. Advanced listening and speaking CAE. Oxford: Oxford University Press, 1998, 152 s. ISBN 0194533476. info
- HARMER, Jeremy a John ARNOLD. Advanced speaking skills. 1st pub. London: Longman, 1978, xxii, 103. ISBN 0582515106. info
- Výukové metody
- videos followed by online discussions about features of spoken English, online homework, peer reviews
- Metody hodnocení
- 2 speaking assignments (describing a picture and commenting on a topic for approx. 1 minute each) – peer reviewed; 1 final assignment – evaluated by the moderator; 4 comments/peer reviews of other students´ performances; studying recordings and detecting certain features (according to the task)
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Students will be divided into groups based on their language level and study programme (NŠ students will have a separate group). The advanced level will get more challenging tasks more oriented at academic presentations.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
kurz probíhá online; rychlé připojení k internetu nutností; level of English B1 and higher.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/ONLINE_AS