SC4MK_PRPP Projektování v pomáhajících profesích

Pedagogická fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/0/1.2. 14 hodin. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Předpoklady
!NOWANY( SC4MK_MRVP Met.řešení výchovných problémů )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem tohoto předmětu je cvičení studentů v projektování v pomáhajících profesích. Studenti získají dovednosti v projektování, budou schopni si vytvořit projekt na vybrané téma ze sociálně-pedagogických disciplín. Studenti získají přehled o různých dotacích a grantech. Naučí se pracovat se žádostí projektu a budou podporování ve tvořivém myšlení.
Osnova
  • 1. Význam projektování v humanitních vědách a pomáhajících profesích. 2. Práce s konkrétními grantovými zakázkami a dotacemi 3. Vytvoření a práce v týmu 4. Výběr tématu a cílové skupiny projektu 5. Techniky práce s maticí logického rámce 6. Záměr, cíl, výstupy a aktivity projektu. 7. Finanční zdroje projektu 8. Propojení projektování a metodologie 9. Zpracování finální verze projektu, prezentace výsledku práce týmu
Literatura
    doporučená literatura
  • GULOVÁ, Lenka. E-learningová lekce Sociální pedagogika. Brno: PdF MU, 2009. URL info
  • GULOVÁ, Lenka. Gulová, L. Andragogika a gerontagogika. In E-learningová podpora výuky. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2008. E-learningový kurz pro studenty oboru Sociální pedagogika a volný čas. 2008. info
  • GULOVÁ, Lenka. Sociální pedagogika a multikulturní výchova v otázkách. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 212 s. 1.vydání. ISBN 978-80-210-4724-2. info
  • JŮVA, Vladimír. A. Hopf. Sociální pedagogika pro učitele. Pedagogika. Praha: UK - PedF, 2002, LII, č. 4, s. 470-471. ISSN 3330-3815. info
Výukové metody
Cvičení, koučink, kooperativní učení, didaktické metody vzdělávání dospělých
Metody hodnocení
zápočet
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2020.