PdF:SPk501 Diagnostické domény žáků s por - Informace o předmětu
SPk501 Diagnostické domény žáků s poruchami chování
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/0/3.3. 40 hodin. 6 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SPk501/OS01: Pá 22. 2. 8:00–15:50 učebna 50, So 2. 3. 8:00–15:50 učebna 56, Pá 29. 3. 8:00–15:50 učebna 42, K. Červenka, V. Vojtová
- Předpoklady
- SPk509
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Logopedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Ostatní pedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Více vad)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je posílit kompetence studentů v oblasti speciálněpedagogického poradenství v etopedii a diagnostiky, orientovat je ve využívání ICF klasifikace WHO v mezioborových přístupech k diagnostice v pomáhajících profesích. Po úspěšném absolvování bude student umět aplikovat metody speciálněpedagogického hodnocení/diagnostiky poruch chování, vést diagnostické záznamy a diagnostický rozhovor.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování bude student umět aplikovat metody speciálněpedagogického hodnocení/diagnostiky poruch chování, vést diagnostické záznamy a diagnostický rozhovor.
- Osnova
- 1. Speciálněpedagogické poradenství 2. Diagnostika pro intervenci 3. Diagnostické nástroje 4. Diagnostika funkčních/dysfunkčních oblastí a rizik na systémové úrovni. 5. Diagnostika funkčních/dysfunkčních dovedností a komptencí a dispozičních rizik na individuální úrovni.
- Literatura
- povinná literatura
- MIKOVÁ, Šárka a Jiřina MAJEROVÁ. Typologie osobnosti u dětí : využití ve výchově a vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 220 s. ISBN 9788073675875. info
- International classification of functioning, disability and healthchildren and youth version : ICF-CY. Geneva: World Health Organization, 2007, xxvii, 322. ISBN 9789241547321. info
- doporučená literatura
- MERTIN, Václav a Lenka KREJČOVÁ. Metody a postupy poznávání žáka : pedagogická diagnostika. 2., doplněné a aktualizova. Praha: Wolters Kluwer, 2016, 398 stran. ISBN 9788075520142. info
- VOJTOVÁ, Věra a Marie PAVLOVSKÁ. Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů k dětem v riziku poruch chování. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 179 s. ISBN 978-80-210-6518-5. info
- ICF core sets : manual for clinical practice. Edited by Jerome Bickenbach - Alarcos Cieza - Alexandra Rauch. Cambridge, MA: Hogrefe Pub., 2012, viii, 141. ISBN 9780889374317. info
- RECKNAGEL, Marion a Heike ROHMANN- VAN WÜLLEN. Jak komunikovat chytře : tipy a triky pro zvládání obtížných rozhovorů. Translated by Marie Voslářová. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 157 s. ISBN 9788024740225. URL info
- Výukové metody
- Semináře, diskuze, případová práce, nekontaktní výuka, samostudium.
- Metody hodnocení
- Případová práce - prezentace, seminární práce. 60:40
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/SPk501