PdF:VP_Mod12 Žák v kontextu služeb VP - Informace o předmětu
VP_Mod12 Žák v kontextu služeb výchovného poradce
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 10 hodin. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Jan Beran, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Lenka Lacinová, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Vladimír Smékal, CSc. (přednášející) - Garance
- Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Sekaninová
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- VP_Mod12/OS01: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Beran
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium pro výchovné poradce (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Po absolvování modulu je student schopen vysvětlit základní charakteristiky psychosociálního vývoje v jednotlivých etapách života, umí je aplikovat do diagnostické a intervenční činnosti výchovného poradce.
- Osnova
- Variability psychického vývoje, základní vývojové úkoly. Proces socializace. Problematika školní zralosti. Základní charakteristika mimořádně nadaných žáků.Výukové a výchovné obtíže. Disharmonický vývoj osobnosti. Analýza činitelů vývoje, poznávání jejich specifického působení na osobnost dítěte. Psychické poruchy v dětském věku a adolescenci.
- Literatura
- VÁGNEROVÁ, Marie. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Vyd. 1. V Praze: Karolinum, 2005, 430 s. ISBN 8024610744. info
- ERIKSON, Erik H. Dětství a společnost. Vyd. 1. Praha: Argo, 2002, 387 s. ISBN 8072033808. info
- PELIKÁN, Jiří. Pomáhat být : otevřené otázky teorie provázející výchovy. Vyd. 1. V Praze: Karolinum, 2002, 159 s. ISBN 9788024603452. info
- Výukové metody
- přednášky, skupinová diskuse, prezentace odborníků v oblasti, domácí příprava, četba
- Metody hodnocení
- písemný test (70%)
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/VP_Mod12